اصلاح رویکرد واگذاری زمین در مناطق آزاد / آغاز بررسی بودجه پیشنهادی 1402 مناطق  

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65409
ساعت 14:59 چهارشنبه 16 آذر 1401
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از بررسی اصلاحیه بودجه 1401 و بودجه پیشنهادی 1402 مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور خبرداد.

به گزارش فرینا، محسن حیدری بابیان اینکه این جلسات با حضور مدیران طرح و برنامه مناطق آزاد درحال برگزاری است افزود: طی این جلسات درآمدها، هزینه‌ها، منابع و مصارف مناطق آزاد بررسی می‌شود.

وی گفت: از منابع درآمدی می توان به اخذ عوارض براساس قانون چگونگی ادارۀ مناطق آزاد و اجاره بها و از  مصارف سازمان‌ها نیز می توان به پیش‌بینی اعتبار طرحهای  عمرانی و سرمایه‌گذاری مناطق اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اصلاح رویکرد واگذاری زمین از فروش به سایر روش‌های مشارکتی در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد، گفت: مقرر شده تا سازمان‌های مناطق آزاد به‌جای فروش زمین که علاوه‌بر از دست‌رفتن منابع سازمانی، هیچ ارزش‌افزوده‌ای نیز ایجاد نمی‌کند، نسبت به مشارکت در اجرای طرح ‌های سرمایه‌گذاری مانند مشارکت عمومی ـ خصوصی یا اجاره یا واگذاری حق بهره‌برداری اقدام کنند .

جلسات بررسی اصلاحیه بودجه 1401 و بودجه پیشنهادی 1402 مناطق آزاد کشور از 15 آذرماه تا 11 دی‌ماه با حضور نمایندگان هفت منطقه آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد آغاز شد و درحال برگزاری است.
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو