مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین:

منطقه آزاد قصرشیرین نقطه اتصال راه آهن کرمانشاه به بغداد

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین بااشاره به اینکه این منطقه نقطه اتصال راه آهن کرمانشاه به بغداد در چشم انداز توسعه روابط ایران و عراق است گفت: بی شک منطقه آزاد قصرشیرین ظرفیت هایی دارد که می تواند سرمایه گذاران زیادی را جذب خود کند. 

به گزارش فرینا، نادر نادری، افزود: قصرشیرین فرصتی طلایی برای توسعه غرب کشور است. 

نادری، با اشاره به ویژگی های این منطقه گفت: منطقه آزاد قصرشیرین وسعتی بالغ بر 7 هزار و 223 هکتار دارد که از پایانه مرزی پرویزخان تا پایانه مرزی خسروی در شهرستان قصرشیرین امتداد پیدا می کند. موقعیت منطقه آزاد قصرشیرین سبب شده تا 171 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان و بخش های مرکزی کشور عراق دارا باشد.

وی افزود: منطقه آزاد قصرشیرین از شمال با مناطق کردنشین عراق و از قسمت جنوبی با مناطق عربی کشور عراق هم مرز است و این مزیت سبب شده تا ظرفیتی قابل توجه برای تجارت در این منطقه بوجود آید. پایانه و گمرک نیز در این منطقه مستقر شده و روابط تجاری بین دو سوی مرز برقرار شده است. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اشاره به آخرین وضعیت اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین گفت: در مورخ 14 آذرماه اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین اصلاح شد و با امضای معاون اول رئیس جمهور به شورای نگهبان برای تصویب ارسال شد و امید است بزودی این اساسنامه نهایی شود. از سوی دیگر طرح جامع پس از طی فرآیند اداری مناقصه نهایی شده و برای آن مشاور تعیین شده است. 

نادری خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قصرشیرین به صورت بی وقفه میزبان شرکت ها و سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه است و برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قصرشیرین اعلام آمادگی می کنند. در همین راستا طرح توجیهی و بازدیدها نیز صورت گرفته است. شناسایی سرمایه گذاران نیز آغاز شده تا به محض تایید اساسنامه فعالیت ها در حوزه سرمایه گذاری آغاز شود. 

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت های مورد نیاز در منطقه آزاد قصرشیرین وجود دارد گفت: راه های دسترسی کاملا مناسب است و علاوه بر راه آهن جاده های مناسبی نیز وجود دارد. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین افزود: علاوه بر این تامین آب منطقه آزاد قصرشیرین از سامانه گرمسیری شرکت آب منطقه ای غرب نیز مورد موافقت قرار گرفته تا سهمیه 60 میلیون مترمکعبی در اختیار منطقه آزاد قرار گیرد.

نادری با تاکید بر این که منطقه آزاد قصرشیرین در حوزه تامین آب با مشکل خاصی مواجه نیست، گفت: شرکت برق منطقه ای و شرکت گاز استان نیز اعلام آمادگی کرده اند تا نیازهای منطقه آزاد قصرشیرین را تامین کنند. شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین نیز بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه تشکیل شده است که رئیس آن استاندار کرمانشاه است و مدیران مناطق آزاد و مدیران سایر سازمان ها نیز در آن حضور دارند تا زیرساخت های مورد نیاز را در اختیار منطقه آزاد قرار دهند. تلاش ما این است تا در راستای توسعه منطقه آزاد قصرشیرین از ظرفیت های علمی نیز استفاده کنیم و به همین علت تفاهم نامه ای با دانشگاه رازی کرمانشاه منعقد شده است تا براساس آن پردیس بین المللی دانشگاه رازی در منطقه آزاد قصرشیرین تاسیس شود و بتوان در این منطقه میزبان دانشجویانی از سایر کشورها بود و همزمان پایه علم در کنار صنعت در این منطقه شکل گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو