وزير اقتصاد مطرح كرد:

بازگرداندن قدرت از دستگاه های اجرایی به فعالان اقتصادی ؛ هدف دولت سیزدهم

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه امید را به فعالان اقتصادی بازمی‌گردانیم گفت: تئوری اقتصاد مردمی دولت این است که قدرت را به بدنه فعالان اقتصادی برگردانیم تا مردم به عنوان صاحبان اصلی پرقدرت تر از دستگاه های اجرایی باشند.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که با حضور وزیر ارتباطات و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس برگزار شد اظهار کرد: در یکی دوماه گذشته کسب و کارها ایام سختی را گذراندند و برای ما خیلی سخت وتلخ بود که به جمعی از افرادی که کاملآ به شکل خوداشتغال و با تکیه بر ظرفیت فناوری مبتنی بر یک نظام خلاقانه و ایده های نوآور، کاملاً رقابتی و سالم در تامین معیشت خانوار تلاش می کنند، بر اثر فضای ناآرامی ها ضربه بسیار جدی به آنان وارد شد و ایام سختی را برای بسیاری از فعالان این حوزه ایجاد کرد.

خاندوزی افزود: حتما بسیاری از خانوارها ناشی از این روزهای سخت دچار تنگی معیشت شدند، شاید صدای آنها به گوش ما کمتر رسیده باشد اما پیام هایی که از مردم دریافت می کردیم و در بسترهای مختلف صدای خود را می رساندند حاکی از این بود که بسیاری، معیشت شأن صرفاً از طریق همین کسب و کارها بود و وقتی دچار اختلال شد مسائل جدی برای خانوارها ایجاد کرد.

وی با اشاره به بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال گفت: امیدواریم شیرینی این بسته به کام فعالان کسب و کارها برسد و بتوانیم امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری را بیش از بیش برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

وریز اقتصاد یادآور شد: یکی از دستور کارهای جدی دولت سیزدهم و موضوعی که در وزارت اقتصاد در حال پیگیری هستیم، استیفای حقوق کسب و کارها و کسب و کارهای بالقوه که زنجیرهای دست و پا گیر نظام اجرایی کشور اجازه نمی‌دهد بالفعل شوند است تا صدای همین کسب و کارهای کم صدا اما پرشماری باشیم که در اقتصاد کشور نقش آفرینی جدی دارند و این موضوع را در قالب هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار دنبال می کنیم.

خاندوزی خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در داخل دولت و غیره از نحوه مطالبه سریع و نگاه کاملا انتقادی به موانع کسب و کار از ما دلگیر می شوند و اذعان می‌کنند ما هم یک سازمان یا معاونتی هستیم و شما در حال سلب امتیازات و اختیارات خاص ما هستید و حق را به کسب و کارهای اقتصادی می دهید.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در واقع تئوری اقتصاد مردمی دولت این است که قدرت را به بدنه فعالان اقتصادی بازگردانیم تا مردم به عنوان صاحبان اصلی پرقدرت تر از دستگاه های اجرایی باشند.

خاندوزی با بیان اینکه خود را موظف می دانیم امید از دست رفته فعالان اقتصادی را برگردانیم، بیان کرد: به عنوان نمونه برخی از فعالان حوزه انرژی درخواست داشتند طلب آنها از دولت با بدهی آنها به برخی دستگاه های اجرایی تهاتر شود تا باری از دوش آنها برداشته شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: این موضوع در متن قانون رفع موانع نیز هست و 6تا هفت سال است به عنوان متن قانونی وجود دارد، اما متاسفانه دستگاههای اجرایی در این باره کوتاهی می کردند. این مورد در جلسه اقتصادی دولت مطرح شد اما برخی از نمایندگان وزارتخانه ها مخالف بودند که این بدهی به نام دستگاه دولتی ثبت می شود.

وی افزود: علی رغم اینکه وزارتخانه ها گاهی موافق نبودند این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد، انشالله در صحن هیئت دولت تصویب خواهد شد و این نوعی از حمایت ها از کسب و کارهای غیر دولتی است که امیدوارم با استمرار این مسیر بتوانیم بخشی از موانع و مشکلات و چشم انداز متلاطم را برطرف کنیم و پایداری در چشم انداز کسب و کار های مجازی طی ماه‌ها و سال‌های آینده ایجاد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو