مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

کارخانه نوآوری پردیس ارس دانشگاه تبریز در منطقه راه اندازی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65305
ساعت 10:36 دوشنبه 9 آبان 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز، اظهار داشت: در دوره جدید رویکرد سازمان تحقق شعار سال و حمایت از حوزه دانش‌بنیان است و در همین راستا طبق مذاکراتی که با رئیس دانشگاه تبریز داشتیم، بزودی شاهد راه‌اندازی کارخانه نوآوری پردیس ارس دانشگاه تبریز در منطقه خواهیم بود.

به گزارش فرینا، مجید کیانی افزود: همچنین مقرر شد پردیس ارس دانشگاه تبریز ضمن توسعه تجهیزات آزمایشگاهی، زمینه افزایش جذب دانشجویان خارجی را فراهم کند و متناسب با آن سازمان منطقه آزاد ارس نیز در بحث زیرساخت‌ها و منابع دانشگاه را حمایت کند.
کیانی، با تاکید بر اینکه توسعه آموزش عالی از استراتژی‌های طرح جامع منطقه آزاد ارس است، توضیح داد: هدف از ایجاد آموزش عالی در مناطق آزاد، توسعه رویکرد بین‌المللی، ارتقای کیفیت آموزشی، تقلیل آمار دانشجویان مهاجر ایرانی و جذب آن‌ها در مناطق و گرفتن سهم قابل قبولی از جمعیت میلیونی دانشجویان مهاجر و جذب دانشجوی خارجی است.
وی، از راه‌اندازی پردیس برخی از دانشگاه‌های دیگر در ارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مجموعه دانشگاه‌های مستقر در منطقه آزاد ارس مانند پردیس‌های ارس دانشگاه تبریز و تهران، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد عملکرد قابل قبولی داشته‌اند اما با این حال لازم است در جذب دانشجویان خارجی نیز کارنامه خوبی برجای گذارند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان تاکید داشت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های با سابقه و پرافتخار کشور است و امیدوارم با حمایت‌های ارس و دانشگاه تبریز به‌زودی شاهد تحول در پردیس ارس دانشگاه تبریز باشیم.‌

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو