ثبت ژئوسایت غار نمکدان قشم در بین 100 سایت برتر زمین شناسی جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65283
ساعت 11:51 چهارشنبه 4 آبان 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان یکی از 100 سایت برتر زمین شناسی جهان در سال 2022 به انتخاب اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) خبر داد.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی با بیان این خبر، بیان کرد: اتحادیه بین المللی علوم زمین (IUGS) با برگزاری  رای گیری از میان 181 سایت نامزد از 56 کشور، 100 سایت را به عنوان مهمترین و شاخص ترین سایت های زمین شناسی جهان معرفی نمود.

فتح الهی ادامه داد: این سایت های برتر در حقیقت به عنوان مهمترین سایت ها و میراث زمین شناسی جهان از سوی این اتحادیه بین المللی معرفی شده است.

به گفته وی؛ از ایران سه سایت ژئوسایت غار نمکی نمکدان قشم، بیابان لوت و سازند پالئوزوئیک طبس جهت ارزیابی به اتحادیه بین المللی علوم زمین معرفی شده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه قشم خاطرنشان کرد: در نهایت و پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط کمیته انتخاب IUGS و برگزاری رای گیری ژئوسایت غار نمکدان قشم و بیابان لوت با کسب رای اکثریت از  دانشمندان علوم زمین و زمین شناسان صاحب نام جهان در میان 100 سایت برتر زمین شناسی جهان معرفی شدند.

فتح الهی با بیان اینکه این موضوع موفقیتی بزرگ برای ایران و بویژه جزیره زیبای قشم است، خاطرنشان کرد: این انتخاب در حقیقت اهمیت ژئوپارک جهانی قشم را بیش از گذشته به جهانیان یادآوری می کند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو