برگزاری نشست هماهنگی تدوین بودجه 1402 و اصلاحیه 1401 سازمان های مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65248
ساعت 09:48 چهارشنبه 27 مهر 1401
نشست هماهنگی تدوین بودجه 1402 و اصلاحیه بودجه 1401 سازمان های مناطق آزاد به اهتمام مدیریت برنامه ریزی و بودجه معاونت برنامه ریزی و امور هماهنگی مناطق دبیرخانه شورایعالی و با حضور مدیران طرح و برنامه سازمان های مناطق آزاد برگزار شد.

به گزارش فرینا، سرپرست معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست، با اشاره به تشکیل «شورای اقتصاد منطقه ای و تولید صادرات محور» در وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر ضرورت ترکیب حوزه های دانشی خانواده بزرگ وزارت اقتصاد از جمله دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه ای تاکید کرد.
محسن حیدری، همچنین بعنوان دبیر شورای اقتصاد منطقه ای و تولید صادرات محور وزارت امور اقتصادی و دارایی، از جمله اهداف و ماموریت های این شورا را «توسعه و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه مناطق مرزی، افزایش تولید صادرات محور با اولویت مناطق مرزی، و رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های ژئواکونومی» اعلام نمود.
مهم ترین دستور کار نشست مذکور تبادل نظر در مورد اجزای «دستورالعمل و ضوابط تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی سال 1402 و اصلاحیه 1401 سازمان های مناطق آزاد»، بوده است.  
فتح اله آقاسی زاده، مدیر برنامه ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در این نشست ضمن اشاره به زمان تعیین شده در تصویب نامه بودجه 1401 سازمان های مناطق آزاد برای پیشنهاد بودجه سال آتی، با ارائه دستورالعمل مقدماتی تدوین شده، به تبیین موارد و نکات مندرج در آن پرداختند. ایشان مهم ترین رویکرد مدنظر در فرایند پیشنهاد بودجه 1402 را تکیه بر فرایندی جامع و تخصصی بر اساس پیوست های 16 گانه مندرج در دستورالعمل، اعلام نموده اند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو