شهرستان دشتیاری ظرفیتی مهم برای سرمایه گذاری در بخش مرزی و شیلاتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65214
ساعت 12:22 شنبه 23 مهر 1401
مرزی بین المللی ریمدان، بازارچه دریایی پسابندر، بندر صیادی بریس و مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر از جمله ظرفیت های مهم اقتصادی شهرستان مرزی دشتیاری به شمار می روند که ظرفیتی استراتژیک صید و صیادی و همچنین مرزی است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، شهرستان مرزی دشتیاری در جنوب شرقی ترین نقطه سرزمینی سیستان و بلوچستان بهشت سرمایه گذاری در بخش های داخلی و خارجی است، این شهرستان با 100هزار نفر جمعیت دارای 3 بندر صیادی بریس، پسابندر و گواتر و از طرفی وجود مرز بین‌المللی ریمدان و تنها بازارچه دریایی سیستان وبلوچستان بازارچه دریایی پسابندر است که از می تواند در بخش تولید و سرمایه گذاری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتیاری اظهار کرد: موقعیت خاص و استراتژیک شهرستان مرزی دشتیاری همواره مورد توجه سرمایه‌گذاراران قرار گرفته است و می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود تحولی شگرف در توسعه زیرساختی ایجاد کرد.

سید محمد امین شکری افزود: مرز بین‌المللی ریمدان و نقطه منفصل منطقه آزاد چابهار فرصتی بی نظیر توسعه مبادلات تجاری ایران و پاکستان است که علاوه بر رونق صادرات شاهد کسب اشتغالزایی برای بومیان منطقه خواهد شد.

شکری گفت: استقبال خوب مردم پاکستان از کالاهای مرغوب ایرانی نشان دهنده ارتقای روزافزون صادرات از این مرز خواهد بود و مرز بین‌المللی ریمدان نیازمند توسعه بعضی از زیرساخت های اصلی برای توسعه و تجارت بین المللی دارد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو