12.7 هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات هشت ماهه گذشته منطقه آزاد چابهار

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ارزش تولیدات سازمان منطقه آزاد چابهار در حالی طی سال 1401 از 12 هزار و 700 میلیارد ریال گذشت که 83 واحد تولیدی فعال در منطقه وجود دارد و طی هشت ماه گذشته نیز 11 پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

به گزارش فرینا، محمد هدایی، با اعلام این خبر با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار افزود: در مجموع مواد ‌اولیه واحدهای مستقر توليدی در چابهار به دو روش تامین میگردد؛ گروه اول توليداتی است كه مواد اوليه آن از خارج از كشور تامين شده و در چابهار فرآوری، صادرات مجدد و يا وارد بازار داخل کشور و منطقه آزاد می‌شود و گروه دوم توليداتی است كه مواد اوليه آن به پشتوانه صنایع داخلی از ساير نقاط کشور تامين شده و به واسطه مشوق‌های مناطق آزاد و زیرساخت‌های موجود و در حال توسعه، انرژی ارزان و نزدیکی به بازارهای هدف به خصوص همسايگان شرقی در محدوده منطقه آزاد چابهار پردازش و تولید و صادر می‌گردد.

هدایی با تاکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت و دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد، یادآور شد: واحدهای تولیدی سازمان منطقه آزاد چابهار طی هشت ماه گذشته تنها در بخش صنعت برای 179 نفر شغل ایجاد کرده‌‌اند.

گفتنی است؛ توسعه سرمايه‌گذاری‌های صنعتی در چابهار معلول دو عامل ظرفيت‌ها و مشوق‌های ارائه شده توسط این سازمان و موقعيت استراتژيک و قرار گیری در سواحل مكران است. همچنین تصويرسازی مثبت از آینده چابهار و اثرگذاری این سازمان بر اقتصاد محلی و ملی و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی در جذب سرمايه‌گذاری در منطقه اثر گذار است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :