برگزاری دوره آموزشی بَلَد محلی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65089
ساعت 16:24 سه شنبه 22 شهريور 1401
سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره آموزشی راهنمای محلی(بلد بومی) در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی بلد محلی باهدف آموز مهارت و توان‌افزایی علاقه‌مندان و راهنمایان گردشگری برگزار شد.

زارعی ادامه داد: فراگیران این دوره 10 سرفصل آموزشی ازجمله مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، قوانین و مقررات مربوط به حفظ میراث، جغرافیای جهانگردی و اکوتوریسم و جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی را فراگرفتند.

به گفته وی، آشنایی با فنون راهنمای تور، تاریخ و فرهنگ اقوام، اصطلاحات انگلیسی درزمینه گردشگری، صنایع‌دستی، بهداشت سفر و کمک‌های اولیه و آموزش عملی اجرای تور از دیگر مباحث ارائه‌شده در این دوره آموزشی است.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در دوره بلد بومی قشم 96 داوطلب هریک در 70 ساعت شامل 62 ساعت آموزش نظری و یک سفر نیم‌روزه سرفصل‌‌های پیش گفت را آموزش می‌بینند.

زارعی افزود: دوره‌های راهنمای محلی تحت نظارت این مدیریت باهدف ارتقای صنعت سبز گردشگری و کمک به تسریع فرآیند جهانی‌شدن جزیره قشم برگزار می‌شود و در پایان هریک از افراد شرکت‌کننده گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو