مشارکت جامعه محلی قشم در حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65085
ساعت 10:32 سه شنبه 22 شهريور 1401
مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم از مشارکت فعال جامعه محلی و روستانشینان جزیره قشم در حفاظت و توسعه جنگل‌های حرا که به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره شناخته می‌شوند خبر داد.

به گزارش فرینا، سید هاشم داخته با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌هایی که باهدف حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌برداری خردمندانه از این منابع در جزیره انجام می‌شود پروژه بذرچینی حرا جهت کاشت، توسعه و حفاظت از جنگل‌های حرای قشم می‌باشد.

داخته ادامه داد: این برنامه دو سال است که در روستای گوران شروع‌شده و در سال اول 200 اصله نهال حرا کاشته شد و تاکنون تعداد این نهال‌ها به 6 هزار اصله افزایش پیداکرده و 40 کودک در کاشت و نگهداری این نهال‌ها مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به محیط‌زیست و گردشگران در زمستان می‌توانند تعدادی از این نهال‌ها را تهیه و به نام خود در بستر گلی بانام محلی، "سر زور زوما" بکارند.

مدیر محیط‌ زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برنامه امسال ما آموزش و مشارکت هر چه بیشتر افراد از داخل و خارج روستا می‌باشد تا افراد علاوه بر اینکه بذرهای حرا رو جمع‌آوری می‌کنند در خصوص فعالیت‌های گردشگری روستا، معماری پایدار و نقش گردشگری در اکوسیستم حرا آشنا شوند.

بنابراین گزارش، این پروژه بانام محلی سر زور زوما، چند سال است که با مدیریت شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران  پی‌ریزی شده است و با مشارکت شورا، دهیاری و مردم خوب گوران پیش می‌رود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو