مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم:

گشت مشترک شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در قشم و درگهان انجام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65072
ساعت 12:51 يکشنبه 20 شهريور 1401
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای نظارت بر به‌کارگیری اتباع خارجی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز آنها، گشت و بازرسی به همراه نیروهای اداره اتباع نیروی انتظامی از واحدهای تولیدی و مراکز تجاری قشم و درگهان انجام شد.

به گزارش فرینا، تقی یاسور علی پور با بیان این مطلب، اظهار داشت: مطابق قوانین کشور، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با پروانه اشتغال مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.
علی پور ادامه داد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، شناسایی و مطابق قوانین موجود برای اولین بار جریمه خواهند شد و متعاقبا در صورت ادامه توسط پلیس امنیت و دستور دادستان پلمب خواهد شد.
وی افزود: با هدف ساماندهی اتباع خارجی و بروز رسانی اطلاعات درباره وضعیت اتباع مجاز، گشت های شناسایی اتباع غیرمجاز  فاقد پروانه کار معتبر در شهرهای قشم و درگهان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با تاکید بر اینکه نیروی کار خارجی برای اشتغال حتما باید مجوز رسمی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت و دستوران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه صیانت از نیروی کار بومی و ساماندهی اتباع بیگانه کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو