رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو:

ژئوپارک قشم بهترین نمونه توسعه پایدار جامعه محلی و مشارکت فعال بانوان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65054
ساعت 08:07 شنبه 19 شهريور 1401
رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو ژئوپارک قشم را بهترین نمونه مشارکت جامعه محلی و بانوان در فرآیند دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

به گزارش فرینا، پروفسور زوروس در آیین افتتاحيه هفتمین کنفرانس ژئوپارك های منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی مراسم گفت: ژئوپارک قشم به عنوان تنها ژئوپارک غرب آسیا و خاورمیانه می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد و توسعه ژئوپارک در سایر کشورها باشد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم نیز در این‌باره گفت: رییس شبکه جهانی ژئوپارک‌ها در این مراسم به بررسی عملکرد ژئوپارک‌های جهان در چندسال گذشته پرداخت و در سرفصل‌های مختلف ماموریت‌ها و معیارهای این مجموعه‌ها را بررسی کردند.
علیرضا امری کاظمی ادامه داد: در یکی از سرفصل‌ها که مربوط به مشارکت جامعه محلی و بانوان در توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌باشد، قشم به عنوان بهترین نمونه یاد شد و از فعالیت‌های انجام شده این حوزه تقدیر به عمل آمد.
امری کاظمی یادآورشد: معرفی حضور فعال بانوان قشم در ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه محلی و فعالیت‌های مربوط به ژئوپارک در بین 177 ژئوپارک جهان از 46 کشور به عنوان بهترین نمونه موجب افتخار قشم و کشور عزیزمان است و نشان از توانمندی بانوان این سرزمین دارد.
به گفته وی، در این مراسم که در ژئوپارک ساتون تایلند برگزار شد، بیش از 550 شرکت‎کننده به صورت حضوری و آنلاین از سراسر آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و پروفسور زوروس رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها و کریستف واندنبرگ رییس برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو سخنران کلیدی بودند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو