اروند؛ خواستگاه سرمایه‌گذاری‌های خرد، کلان و اشتغال‌آفرین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64983
ساعت 08:55 شنبه 12 شهريور 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در آئین بهره‌برداری از 3 پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه، از افتتاح چند پروژه و ابَر پروژه سرمایه‌گذاری و صنعتی در منطقه که منجر به اشتغال 3 هزار نفری خواهد شد، خبر داد.

به گزارش فرینا، همزمان با هفته دولت، از 3 پروژه تولیدی-صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 560 میلیارد ریال و اشتغال(مستقیم ـ غیرمستقیم) بیش از 120 نفر رونمایی شده و به بهره برداری رسید.

این پروژه ها شامل تولید مقاطع فولادی(نبشی)، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌هایی که امروز افتتاح و به بهره بردای رسید، تعداد 9 پروژه صنعتی ـ تولیدی دیگر نیز در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید که حجم سرمایه‌گذاری 8 پروژه تولیدی آن معادل 2 هزار و 384 میلیارد ریال خواهد بود که اشتغالی بالغ بر 630 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد نمود که پیشرفت فیزیکی این طرح ها به بیش از 90٪ بوده است.

محمدرضا اسکندری ادامه داد: پروژه دیگر تولیدی ما در اروند ابر پروژه فولاد جهان آرا می باشد که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر 450 میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل 20 هزار میلیارد ریال می‌باشد که ماحصل این پروژه اشتغالی بالغ بر 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود.

اسکندری در پایان با تاکید بر توجه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر رئیسی و دولت مردمی و جهادی سیزدهم به شهرستانهای آبادان وخرمشهر برای تشکیل کار گروه توسعه این دو شهرستان، یادآور شد: از جناب آقای دکتر رئیسی تقدیر و تشکر نموده و توفیقات روز افزون را برای همه دولت مردان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی از خدواند منان مسئلت می کنم.
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو