همزمان با هفته دولت برگزار شد:

افتتاح دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64955
ساعت 15:37 سه شنبه 8 شهريور 1401
همزمان با هفتمین روز از هفته دولت، دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد قشم با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مدیرکل حقوقی و نمایندۀ تام‌الاختیار دانشگاه فرهنگیان کشور در حوزۀ مناطق آزاد و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این آیین گفت: مقام معظم رهبری (مدظله) به‌طور ویژه به مدیران و مسئولان کشور دربارۀ دانشگاه فرهنگیان و تقویت و توسعۀ آن سفارش فرموده‌اند و رئیس‌جمهور محترم نیز بارها بر کار جدی و جهادی در حوزه گسترش عدالت آموزشی در کشور تأکید کرده‌اند؛ با توجه به کمبودهای فراوانی که در این زمینه در مناطق آزاد وجود دارد و وظیفه‌ای که بر عهده ماست و این حوزه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم.
مهدی حسین زاده افزود: اقدامات در حوزه گسترش عدالت آموزشی باید مسئله‌محور و علمی باشد. یکی از مسائل آموزشی در مناطق آزاد که به‌شدت بر کیفیت آموزشی مدارس تأثیر می‌گذارد، کمبود شدید معلم در مدارس است که آن را به‌روشنی می‌توان در شاخص نسبت معلم به دانش‌آموز در مناطق آزاد مشاهده کرد. 
حسین زاده گفت: راه‌اندازی دانشگاه‌های فرهنگیان در مناطقی که شعبه‌ای ندارد راهکار حل این مسئله است؛ زیرا با این کار، نخست اینکه اشتغال پایداری در منطقه ایجاد می‌شود. دوم اینکه سطح دانش و فرهنگ و مهارت و در پی آن، اعتمادبه‌نفس مردم بومی منطقه به‌طرز محسوسی بهبود و افزایش می‌یابد. سوم اینکه نیرویی متخصص از بومیان منطقه تربیت می‌شود که دیگر نه بیم رفتن آن‌ها از منطقه وجود دارد، نه به فراهم‌کردن امکانات، همچون ساخت مسکن و... نیاز است.
وی ادامه داد: پس از امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان، این فرایند شتاب گرفت و با همکاری دانشگاه فرهنگیان توانستیم امروز به‌مناسبت هفته دولت این دانشگاه را افتتاح کنیم. از ابتدای سال تحصیلی جاری دانشجویان و آموزگاران آیندۀ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد و نتایج و دستاوردهای آن را به‌مرور در منطقه شاهد خواهیم بود.
نصرآبادی، مدیرکل حقوقی و نمایندۀ تام‌الاختیار دانشگاه فرهنگیان کشور در حوزۀ مناطق آزاد نیز در این آیین گفت: دانشگاه فرهنگیان در مناطق آزاد چابهار و اروند فعال شده است و امروز در قشم نیز کار خود را آغاز کرد، به‌زودی با همکاری دوستانمان در مناطق آزاد همه مناطق آزاد میزبان دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.
بهرامشاهی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان هم در بخش پایانی آیین افتتاح دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد قشم گفت: دانشگاه فرهنگیان نقش پررنگی در آموزش و فرهنگ جامعه ایفا می‌کند و با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانیم نتایج و دستاوردهای آن را در کوتاه‌مدت و بلندمدت شاهد باشیم. خوشبختانه، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد، برخلاف گذشته، در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی بسیار فعال و پیگیر است و نتایج و دستاوردهای آن را به‌روشنی می‌توان در منطقه مشاهده کرد.
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو