با تأکید بر ضرورت تعیین یک بازه زمانی مشخص برای اعلام نظر در مورد محموله های وارداتی؛

وزیر اقتصاد: سازمان استاندارد، واقعا استاندارد باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از سازمان ملی استاندارد ایران خواست، خود این سازمان نیز در اعلام نظر نسبت به استعلام کالای وارداتی متقاضیان، قایل به یک بازه زمانی استاندارد باشد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در جریان برگزاری شصت و هفتمین نشست هيئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار با اشاره به گلایه های برخی وارد کنندگان در خصوص تأخیر سازمان ملی استاندارد ایران برای اعلام نظر در خصوص کیفیت محصولات وارداتی، اظهار داشت: در اینکه وارد کنندگان باید به دغدغه‌های این سازمان در خصوص سلامت و کیفیت محصولات و کالای وارداتی احترام گذاشته و از آن تمکین کنند، هیچ شکی نیست اما خود این سازمان نیز باید قایل به یک استاندارد زمانی برای اعلام نتیجه در این خصوص باشد.

خاندوزی تصریح کرد: وارد کننده ما باید بداند، مثلا بعد از 30 یا 50 روز، جواب سازمان ملی استاندارد، قطعا آماده است و دیگر یک نیازی به صبر اضافه، حتی برای یک روز هم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نباید بگذارید مردم، معطل و بلاتکلیف بمانند و مدام مجبور به مراجعه برای دریافت جواب استعلام خود از سازمان برای تأیید کیفیت محصول وارداتی از سوی سازمان استاندارد ایران باشند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :