مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم:

عدالت‌‍محوری و ارائه پاسخ شفاف به مراجعین رویکرد سازمان در دولت مردمی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64876
ساعت 16:56 شنبه 29 مرداد 1401
مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گشاده‌رویی، تکریم ارباب‌رجوع، ارائه پاسخ شفاف به مراجعین و بهره‌گیری از رویکرد مشاوره‌ای برای رفع مشکلات مردم، جزو تأکیدات رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در دولت مردمی است و توسط این مدیریت با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش فرینا، سید نبی‌الله موسوی اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما بر بازرسی از فرآیندها تأکید شده است و امام علی(ع) در فرازهایی از نهج‌البلاغه در خصوص نظارت، ارزیابی و بازرسی می‌فرماید: " ای مالک تمام كارهاي كارگزارانت را تحت نظر بگير و بازرساني مخفي از كساني كه اهل صدق و وفا هستند بر آنان بگمار، زير نظر داشتن امور كارگزاران به‌صورت پنهان و مخفي آنان را وادار به امانت‌داری و مدارا با رعيت می‌نماید."

موسوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با اصلاح‌های فرآیندهای این مدیریت هم در حوزه بازرسی و نظارت و هم در حوزه رسیدگی به شکایت رضایت مراجعین را به میزان چشمگیری افزایش دهیم.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در رویکرد جدید سعی می‌کنیم با افزایش نظارت بر حسن انجام امور واحدهای سازمانی از ایجاد تنش‌ها و تعارضات پیشگیری کنیم و درصورتی‌که به هر دلیل چالشی بین ارباب‌رجوع و یکی از واحدهای سازمانی به وجود آید، با پیگیری به هنگام و ارائه پاسخ شفاف بهترین نتیجه که منتج به رضایت ارباب‌رجوع باشد، کسب شود.

موسوی با تأکید بر استقرار نگاه نظارتی بر واحدهای سازمان، افزود: میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و فرآیندهای سازمانی، نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب‌رجوع و پیگیری تخلفات و نارضایتی‌های احتمالی از مهم‌ترین اهدافی است که توسط بازرس‌های سازمان سنجیده می‌شود.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: هم‌اکنون شهروندان می‌توانند از طریق دیدارهای مردمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، مراجعه حضوری و استفاده از سامانه‌های دیجیتال رسیدگی به شکایات با ما در ارتباط باشند.

به گفته وی سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی  www.shekayat.bazresi.ir، سامانه رسیدگی به شکایات در سایت سازمان به نشانی www.Qeshm.ir ، سامانه ارتباط مردمی سامد نهاد ریاست جمهوری به نشانی www.111.ir ازجمله ابزارهای هستند که مردم می‌توانند با ثبت درخواست در آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

موسوی یادآور شد: صندوق‌های رسیدگی به شکایات مستقر در واحدها سازمانی و تلفن گویایی 07635252952 از دیگر پل‌های ارتباطی سازمان با شهروندان برای دریافت گزارش‌ها و درخواست‌های واصله هستند.

مدیر بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پاسخگویی و مردم‌داری در واحدهای سازمانی را ارتقا دهیم و در این مسیر ارتقای فرهنگ‌سازمانی در راستای پاسخگویی به ارباب‌رجوع را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم.

شناسه خبری: 64876

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو