امضای تفاهم نامه همکاری‌ سازمان منطقه آزاد اروند و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64872
ساعت 12:46 شنبه 29 مرداد 1401
تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در راستای ایجاد پردیس نوآوری مشترک و حمایت از ایده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، به امضای طرفین رسید.

به گزارش فرینا، تفاهم نامه مذکور با امضای «محمدرضا اسکندری» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و «حسین نادری منش» رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس جهت گسترش همکاری‌های مشترک در راستای حمایت از ایده‌ها و شرکت های دانش بنیان منطقه، منعقد گردید.

از جمله توافقات دو طرف و محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛فراهم ساختن بستر ستادی، اداری و اجرایی مناسب به‌منظور بهره‌گیری بهینه سازمان منطقه آزاد اروند و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف طرفین در جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، محیط‌زیست (آب، هوا و خاک)، پساب و پسماندهای صنعتی و دفع آن‌ها و راهکارهای کاهش آن، حفاظت خاک و راهکارهای احیا آن، کشاورزی، شیلات و سایر موارد مرتبط و موردعلاقه طرفین، منطقه خواهد بود.

همچنین اقدامات اولیه جهت ایجاد پردیس نوآوری در منطقه به صورت مشارکتی با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود در سطح منطقه، با امضای این تفاهمنامه انجام خواهد گرفت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو