مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ها؛
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برندینگ ارس با همراهی رسانه ها و تدوین برنامه های راهبردی موثر است.
به گزارش فرینا، مجید کیانی در نشست هم اندیشی با مدیران رسانهها، افزود: رسانهها در پروژه برندینگ ارس نقش تاثیرگذاری دارند. خیلی از افراد اطلاعات کافی از منطقه آزاد ارس و اقدامات انجام گرفته علیالخصوص ظرفیتهای گردشگری ندارند. قویا معتقدم ظرفیت گردشگری منطقه آزاد ارس در پیشرفت منطقه خیلی میتواند تاثیرگذار باشد.
طراحی پروژههای آکواریوم جلفا و تلکهکابین جانانلو تا پشت سد خداآفرین
کیانی خاطرنشان کرد: تلکهکابین جانانلو تا پشت دریاچه سد خداآفرین و آکواریوم جلفا از جمله پروژههایی است که طراحی شده و بهدنبال جذب سرمایهگذار در این حوزهها هستیم.
تدوین راهبردهای فرهنگی و گردشگری ارس
کیانی از تدوین برنامهی جامع فرهنگی اجتماعی، ورزشی و گردشگری خبر داد و ابراز کرد: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی از جمله کمک به احداث مسجد جلفا، فرهنگسرا، زورخانه و ورزشگاه خداآفرین صورت گرفته ولی عمده مشکل این است که این اقدامات و هزینهها بر اساس ساختار راهبردی جلو نرفته و بهصورت جزیرهای و توزیع نامتوازن انجام شده است. لذا ما نیازمند تدوین راهبردهای فرهنگی و گردشگری هستیم.
راهاندازی مرکز بین المللی آموزش فنی و حرفهای ارس در راستای توانمندسازی نیروی کار
وی با اشاره به افتتاح مرکز بینالمللی آموزش فنی حرفهای در ارس، اعلام کرد: این مرکز با همکاری اداره کار سازمان منطقه آزاد ارس میتواند در مهارت آموزی و توانمندسازی شاغلین و کارجویان نقش مهم و محوری داشته باشد و بخشی از دغدغه واحدها را در تامین نیروی انسانی ماهر رفع کند.
باید نیازهای درمانی ارس مرتفع شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: از مهمترین مشکلات موجود در منطقه آزاد ارس در حوزه بهداشت و درمان نبود امکانات مناسب درمانی و بیمارستان در محدوده منطقه است و مطالبهی اهالی بهحق است.
وی تقویت شرکتهای دانشبنیان و مراکز رشد و فناوری را مهم خواند و گفت: در حوزه شرکتهای دانشبنیان زیرساختهای بسیار مساعدی در ارس وجود دارد و طی جلسهای که با مسئولین حوزه دانش بنیان استان داشتیم پیشنهاد شد که مناطق آزاد ارس بهعنوان هاب صادراتی شرکتهای دانش بنیان معرفی شود.