مشاور خلاقیت و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

حمایت قاطع از توسعه اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ارس 

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64738
ساعت 16:25 يکشنبه 2 مرداد 1401
مشاور خلاقیت و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار شد، اظهار داشت: استان در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان از منطقه آزاد ارس حمایت می‌کند. این منطقه یک پتانسیل عظیم و بی‌نظیر است که عملکرد استانی و جایگاه ملی دارد و همچنین به لحاظ موقعیت ژئواستراتژی، نقش بین‌المللی نیز ایفا می‌کند و موفقیت این منطقه می‌تواند نقش چشمگیری در رشد اقتصادی استان و کشور داشته باشد.

به گزارش فرینا، عبدالرضا فلاح، افزود: استان تمام قد از منطقه آزاد ارس حمایت می‌کند و از این‌رو درصدد هستیم یک برنامه مشترک در حوزه دانش بنیان با ارس داشته باشیم تا شاهد تحول اساسی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان و کشور شویم.

فلاح با اشاره به امکان ایفای نقش منطقه آزاد ارس به‌عنوان پیشرو و پایلوت سایر مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، متذکر شد: باید مزیت‌هایی از جمله ارائه تسهیلات تعریف و شرکت‌های دانش‌بنیان را از نقاط مختلف کشور به این منطقه جذب کنیم. برای رسیدن به نتایج ملموس، علاوه بر وضع قوانین و چارچوب‌ها و سیاست‌های حمایتی باید اکوسیستم دقیقی ایجاد کرد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: شركت‌های دانش‌ بنیان به عنوان بنگاه‌های اقتصادی از اركان مهم توسعه و تحول در عرصه اقتصادی به شمار می‌روند و با توجه به شرایط و زیرساخت‌های مناسب ارس مانند نیروی كار و وجود دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی، بستر خوبی برای فعالیت این شركت‌ها فراهم شده است.

فلاح با اعلام اینکه لازم است فعالان تجاری مناطق آزاد کشور و کشورهای همسایه با ظرفیت‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شوند، تصریح کرد: در راستای بین‌المللی کردن فعالیت‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان باید اقداماتی انجام داد که در این زمینه منطقه آزاد ارس می‌تواند رویدادها و نمایشگاه‌هایی را برنامه ریزی و برگزار نماید.

وی یکی از بزرگترین چالش‌های کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان را عملکرد جزیره‌ای و عدم همکاری بین سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیش بینی شده باید در امتداد هم باشند تا منتج به توسعه و جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌ها گردد. رویکردمان در استان تعامل بوده و در این راستا ستاد «توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین» در استان طراحی شده که متشکل از کمیته‌های تخصصی است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو