54 ایده در نخستین هم‌آفرینی جزیره قشم ارائه شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64669
ساعت 09:20 يکشنبه 26 تير 1401
سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، از ارائه 54 ایده در نخستین هم‌آفرینی جزیره قشم توسط فعالین فرهنگی و گردشگری این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: اولین هم آفرینی جزیره جهانی قشم با موضوع توسعه کسب‌وکارها و ‌استارتاپ های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور132 نفر نهایی از فعالین این حوزه برگزار شد.

زارعی ادامه داد: این رویداد با 12 کارگاه آنلاین‌ و 3600 نفر ساعت آموزش آغاز شد و در ادامه طی سه روز 54 ایده مطرح و درنهایت 25 ایده به مرحله پایانی رسید.

به گفته وی در این رویداد آنلاین ‌و حضوری با مشارکت فعالان از سراسر جزیره قشم شبکه هم پیوند کسب‌وکارها و استعدادهای گردشگری و ظرفیت‌های و نقشه‌های جدید مسیرهای نوآوری گردشگری جانمایی شد.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اختتامیه این رویداد در تاریخ ششم مردادماه با حضور سرمایه‌گذاران و جامعه خلاق در جزیره جهانی ‌قشم برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش هم‌آفرینی به‌عنوان فرآیندی برای ایجاد نوآوری و ارزش با استفاده از مشارکت تمامی فعالان، خدمات‌دهندگان و کاربران یک پدیده اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

هم‌آفرینی قشم در حوزه گردشگری نیز باهدف ارتقای این صنعت در جزیره برای دستیابی به پیشرفت متوازن به‌واسطه درگیر کردن و مشارکت تمامی افراد مرتبط شکل گرفت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو