در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو صورت گرفت:

رسیدگی به مشکلات 15 واحد تولیدی منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64598
ساعت 13:48 پنج‌شنبه 16 تير 1401
در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو، به مشکلات و مسائل 15 واحد تولیدی منطقه رسیدگی شد.

به گزارش فرينا، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو با حضور جواد کرمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، محسن حافظی فر معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو و مسؤلین ادارات مرتبط برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به تقویت اعتماد بین تولیدکنندگان و حاکمیت تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات این واحدهای تولیدی یعنی رفع مشکلات مردم که ولی نعمتان مسئولینند می باشد.

جواد کرمی با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی منطقه افزود: باید ضمن اجرای دقیق قانون رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان، زمینه تقویت تولید و  ایجاد اشتغال را بیش از پیش فراهم کنیم.

شایان ذکر است؛ در این جلسه مشکلات تسهیلات، مالیات بر ارزش افزوده و مسائل مریوط به تامین اجتماعی شرکت ویستا آسان پوش،‌ مشکلات بانکی واحد تولیدی فراز آریا صبا و مشکلات مسدودی حساب های شرکت آساگروه به دلیل عدم رفع تعهد ارزی  مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مسائل واحد تولیدی بتادنت نیز اعم از داوری دانش بنیان و محدودیت و مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات و تسهیلات بانکی این واحد نیز مورد بررس قرار گرفت.

مشکلات تامین مواد اولیه وارداتی و تامین شکر از منابع داخلی شرکت آیناز ماکو ( قهوه ماگوش) و مشکلات مالیاتی شرکت گونش کتان و مشکلات شرکت های مهام پیشرو ملل ،‌ واحد تولیدی آذراقلام خمیربازی، شرکت ارکان خوان، دومان صنعت و زمردی نیز که عمدتا مشکلات بانکی و تسهیلات بود، بررسی و برای رفع مشکلات آن تصمیم گیری صورت گرفت.

در این جلسه مشکلات مربوط به واردات ماشین آلات و دستگاه های سنگین معدنی و کشاورزی منطبق بر رویه های مناطق آزاد و مسائل مرتبط با محیط زیست واحدهای معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو