کمک دستگاه قضایی به امنیت سرمایه گذاری در قشم / احقاق حقوق بیت المال موجب افزایش رضایت جامعه محلی شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64529
ساعت 11:40 چهارشنبه 8 تير 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دستگاه قضایی در راستای اجرای درست قوانین، کمک به رفع معضلات، برخورد با جرائم و تخلفات و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی در این منطقه نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در دیدار با رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: همکاری و همراهی قوه قضائیه با مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم تاثیر مثبتی در ایجاد امیدآفرینی اجتماعی و احقاق حقوق بیت المال داشته است.
فتح الهی، ضمن قدردانی از زحمات و همراهی رییس دادگستری و دادستان شهرستان قشم، ادامه داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی و دولتی در جزیره دارای اهمیت بالایی است و با همکاری و همراهی دستگاه قضایی شهرستان 207 هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از 1200 میلیارد تومان رفع تصرف گردیده و به بیت المال برگشته است.
وی تصریح کرد: جایگاه دستگاه قضایی در جامعه از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و تعامل و همکاری بین مدیریت های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم با مقام های قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ بسیاری از اقدامات زیرساختی و توسعه ای در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان عالی ترین رکن دولت در جزیره قشم با سیستم قضایی ارتباط نزدیک دارد و خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولان شاهد افزایش رضایتمندی جامعه محلی هستیم.
فتح الهی در پایان تاکید کرد: از دستگاه قضا انتظار می رود تا بدون تعارف با متخلفان، سودجویان و افرادی که به بیت المال دست درازی کرده اند، برخورد کند تا شرایط برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران واقعی در جزیره قشم فراهم شود.

**پیگیری ویژه پرونده ها تا احقاق حقوق بیت المال

رییس دادگستری شهرستان قشم نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، گفت: خوشبختانه رویکرد جدید مدیریتی در سازمان منطقه آژاد قشم موجب امیدآفرینی و بازسازی اعتماد نزد جامعه محلی شده است.
رضا صفایی با قدردانی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه های زیرساختی و عمرانی در جزیره، بیان کرد: امیدواریم با ادامه برنامه ریزی و استمرار اقدامات توسط منطقه آزاد قشم شاهد رفع مشکلات و افزایش رضایت جامعه محلی باشیم.
صفایی ادامه داد: دستگاه قضایی برای موفقیت و افزایش رضایت شهروندان نیازمند همراهی سایر دستگاه ها و مجموعه هاست.
رییس دادگستری شهرستان قشم افزود: ایجاد امنیت سرمایه گذارری یکی از الزامات برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در منطقه است که برای ایجاد آن نیازمند ایجاد شفافیت و برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان هستیم.
صفایی در پایان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم جهت احقاق حقوق سازمان و اشخاص، خاطرنشان کرد: پرونده های در ارتباط با حقوق بیت المال با جدیت و به صورت ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و تا احقاق نهایی حقوق ادامه خواهد داشت.

**همراهی سازمان منطقه آزاد قشم با منافع عامه

براساس این گزارش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم در این جلسه گفت: خوشبختانه طی ماه های گذشته هر تصمیمی که به سود منافع عامه بوده با همکاری خوب سازمان منطقه آزاد قشم همراه شده است.
امید مهدوی مجد ادامه داد: با همراهی سازمان منطقه آزاد قشم و یگان حفاظت از اراضی و اجرایی این سازمان، اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.
مهدوی مجد در پایان گفت: خوشبختانه رفع تصرف های صورت گرفته و احقاق حقوق بیت المال موجب افزایش رضایتمندی ساکنان جزیره و امیدآفرینی نزد جامعه محلی شده است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو