اظهار رضایت ارزیابان یونسکو از رابطه مثبت و تعامل ژئوپارک ارس با انجمن ها و جامعه محلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64455
ساعت 10:55 شنبه 28 خرداد 1401
مدیر ژئوپارک ارس گفت: ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو از تعامل و همراهی انجمن ها و جامعه محلی با ژئوپارک ارس در اولین روز از برنامه بازدیدهای میدانی اظهار رضایت کردند.

به گزارش فرینا، فاطمه منیری با اعلام این خبر گفت: در اولین روز از برنامه بازدیدهای میدانی ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو از فرآیند آماده سازی ژئوسایت های ژئوپارک ارس، وی از تعامل و همراهی انجمن ها و جامعه محلی با این ژئوپارک اظهار رضایت کرد.
منیری افزود: حضور فعال و پررنگ انجمن های صنایع دستی، همیاران ژئوپارک ارس و فعالیت سازنده جامعه محلی، گزارش اقدامات و فعالیت های انجام یافته برای حفاظت از ژئوسایت ها از موضوعاتی بود که در اولین روز بازدیدها مورد توجه و رضایت این ارزیاب قرار گرفت .
مدیر ژئوپارک ارس در ادامه گفت: بازدید دفتر ژئوپارک ملی و دفتر پژوهش ژئوتوریسم، ویزیتورسنتر موقت و در حال ساخت ارس، کلیسای ثبت جهانی سنت استپانوس، ژئوسایت راک فال، کلیسای چوپان و کاروانسرای خواجه نظر بخشی از برنامه روز نخست ارزیابان یونسکو بود.
وی ادامه داد: ارزیاب بین المللی یونسکو همچنين در ادامه از محل کارگاه تولید صنایع دستی بانوان در جلفا و روستای شجاع، حمام تاریخی جلفا و مرکز اطلاع رسانی گردشگری نیز دیدن کرده و به بررسی شرایط آنها پرداختند.
افتتاح موزه سفال در محل حمام جلفا نیز آخرین بخش از اولین روز برنامه بازدید پروفسور Trantan Van ارزیاب شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو و علیرضا امری کاظمی مشاور ژئوپارک ارس و ارزیاب بین المللی شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو و نائب رئیس کمیته علوم زمین و ژئوپارک‌های کمیسیون ملی یونسکو در ارس بود.
گفتنی است؛ ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک‌های یونسکو طی چند روز حضور در ارس و بازدید میدانی و انجام بررسی های مورد نیاز، گزارش های لازم را تهیه می کنند. سپس در شهریورماه در نشست شورایعالی ژئوپارك هاي جهاني يونسكو پرونده ارس بررسی و نتیجه آن مشخص خواهد شد و در صورت تایید، اوایل سال 1402 ثبت جهانی آن تنفیذ می شود.
@aras.geopark
@arasfz.ir

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو