دومین نشست توانمندسازی زنان در مناطق آزاد برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64447
ساعت 13:30 چهارشنبه 25 خرداد 1401
دومین نشست توانمندسازی زنان در مناطق آزاد با رویکرد توانمندسازی زنان در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مشاور امور بانوان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این نشست، به اهداف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و در اولویت قرار گرفتن توانمند سازی زنان به لزوم حمایت از طرح های کارآفرینی زنان و عملیاتی شدن این طرح ها با استفاده از فناوری ها و توسعه دیجیتالی و نقش آموزش در این زمینه و ایجاد قوانین حمایتی طرح های خلاقانه و پژوهشی اشاره کرد.
معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز گفت: هویت سازی و فرصت سازی و اجرای قوانین حمایت از کارآفرینان زن و ضرورت ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد را زمینه ای مفید برای توسعه زیر ساخت های مشارکت زنان در اقتصاد نمود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز در ادامه افزود: در حوزه صنایع دستی حمایت از کارآفرینان بویژه بانوان بسیار مورد تاکید هست و ایجاد  حمایت های قانون و توسعه راهکارهای جنسیتی  برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت های اقتصادی بویژه صنایع دستی در مناطق آزاد بسیار مورد اهمیت هست.
معاون بانوان وزارت ورزش در ادامه بر نقش و اهمیت توانمند سازی بانوان در حوزه های ورزشی به ارائه راهکارهایی پرداختند و حمایت ازبانوان را در این حوزه تاکید کردند.
در این نشست سخنرانان به نقش مشترک همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و ایجاد کمیته های همکاری مشترک پرداختند و فعالان حوزه کارآفرینی نیز طرح های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری های نوین ارائه دادند.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور رئیس فراکسیون مناطق آزاد، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث،گردشگری و صنایع دستی، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، اعضای شورای شهر تهران، مدیر خدمات کسب و کار وزارت صمت، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینان مجلس و مدیران رسانه ملی و نمایندگانی از سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان بانوان مناطق آزاد و فعالان حوزه کارآفرینی برگزار شد، به نقش توانمند سازی بانوان در توسعه جامعه و اهمیت آن پرداخته شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو