برگزاری جشنواره موسیقی حماسی الحان به مناسبت دهه کرامت در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64431
ساعت 15:43 دوشنبه 23 خرداد 1401
به مناسبت دهه کرامت جشنواره موسیقی آیینی و حماسی الحان را در چابهار با حضور گروه های آیینی و حماسی جنوب بلوچستان برگزار شد.

به گزارش فرینا، نصیر احمد ملازهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار گفت: این جشنواره با حضور هشت گروه موسیقی برگزار گردید که حماسه های رزمی، عاشقانه و دینی مردم منطقه را به روایت درآوردند.
بر پایه این گزارش، ملازهی افزود: موسیقی حماسی از کهن ترین نوع موسیقی بلوچستان است که علاوه بر حفظ تاریخ شفاهی مردم منطقه. زهیروک ها و قالب های کهن موسیقی بلوچستان را در خود حفظ کرده است و به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) جشنواره‌ی موسیقی حماسی الحان را برگزار کردیم تا امکان روایت داستان های دینی همچون زندگی ائمه و اهل بیت را در دستگاه های بلوچی و به زبان بلوچی به وجود بیاوریم.
وی در ادامه گفت: بخشی از موسیقی حماسی بلوچستان به روایت اهل بیت پیامبر و ائمه همچون حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) سرو جوانان بهشت امام حسین(ع) می پردازد.

این جشنواره در سالن اداره فرهنگ و ارشاد واقع در شهرستان چابهار با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری، مدیران منطقه و شهر و دوستداران و علاقمندان به موسیقی برگزار شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو