وزير اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل:

زیرساخت كالا برگ در حال مهیا شدن است/ پیگیر اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان اردبیل هستیم

وزير اقتصاد گفت: زيرساخت عملياتي شدن كالا برگ الكترونيكي در حال فراهم شدن است و تلاش ما بر اين است تا هر چه سريعتر زمينه اجرايي آن فراهم آيد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، احسان خاندوزي در گفت‌و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار كرد: با تلاش دولت و وزراي صمت، جهاد كشاورزي و بانك مركزي سعي بر اين است تا در كوتاهترين زمان زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي طرح كالا برگ الكترونيكي در كشور فراهم آيد تا مردم به راحتي كالاهاي اساسي خود را از اين طريق تأمين كنند.

خاندوزی به اجراي آزمايشي طرح هدفمندي يارانه آرد خبازي در 10 استان كشور اشاره كرد و گفت: ما در حال رصد معايب و محاسن اين طرح هستيم تا با تكميل دوره آزمايشي، در همه استان‌ها طرح هوشمندسازي يارانه آرد خبازي‌ها اجرايي و عملياتي شود.

وی تصريح كرد: تاكنون بخشي از مشكلات و نارسايي‌ها در اين حوزه شناسايي شده و تلاش بر اين است تا بقيه ضعف‌ها و نقص‌ها نيز شناسايي و برطرف شود تا در ماه‌هاي آينده شاهد اجراي اين طرح در همه استان‌هاي كشور باشيم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد كنترل گراني‌ها در سطح عرضه و بازار افزود: ستاد تنظيم بازار جلسات مرتبي را برگزار كرده تا اجازه ندهد كالاهايي كه مواد اوليه آنها ارزبر نيستند، گران شده و يا مردم در تأمين آن دچار مشكل شوند.

خاندوزی ضرورت اجرايي شدن مصوبه نهايي ستاد تنظيم بازار را از سوي دستگاه‌هاي دخيل يادآور شد و خاطرنشان كرد: اميدواريم با اجرايي شدن اين مصوبه در روزهاي آينده آرامش در بازار حاكم شده و اعتماد فعالان اقتصادي نيز به شكل مناسب فراهم آيد.

 دستگاه ایکس ري براي گمرك بيله‌سوار خريداري مي‌شود

 وزير اقتصاد در ادامه با اشاره به اهداف سفر خود به استان اردبيل، گفت: براي پيگيري اجرایی شدن مصوبات سفر رئيس جمهور و همزمان با سفر اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس در استان اردبيل حاضر شديم تا با همراهي مديران اين استان به ويژه استاندار اردبيل مشكلات فعالان اقتصادي را تا حد توان برطرف كنيم.

خاندوزی در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: سعي ما بر اين است تا مصوبات سفر رئيس جمهور به استان اردبيل در حوزه اقتصادي و تأمين منابع مالي اجرایی شود و تلاش خواهيم كرد با همراهي بانك‌هاي عامل تأمين منابع را در حوزه‌هاي مختلف به ويژه پروژه‌هاي زيربنايي نظير راه آهن انجام دهيم.

وي از پرداخت تسهيلات در قالب پروژه‌هاي تبصره 18 خبر داد و تصريح كرد: با همكاري شبكه بانكي پرداخت تسهيلات از محل تبصره 18 مد نظر است و اميدواريم هر چه سريعتر اين كار به سرانجام برسد تا از ظرفيت‌هاي قانوني براي عملياتي شدن اين طرح‌ها استفاده شود.

وزیر اقتصاد گفت: سال‌هاست كه وعده راه‌اندازي دستگاه ایکس ري در گمرك بيله‌سوار داده شده كه براي تحقق اين امر به رئيس گمرك دستور داديم تا در كوتاهترين زمان اين دستگاه خريداري و نصب شود تا به صورت بر خط مبادلات تجاري در گمرك بيله‌سوار و استان اردبيل انجام شده و روابط حسنه با كشورهاي همسايه را بيشتر شاهد باشيم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :