وزير اقتصاد:

پروژ‌ه‌های پیشران از منابع عمومی برخوردار می‌شوند

وزير امور اقتصادی و دارايي گفت: پروژه‌هاي پيشران و عمراني نيمه‌تمام اولويت‌دار در استان‌ها از منابع عمومي برخوردار مي‌شوند.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سيد احسان خاندوزي در سفر به استان اردبيل و در جلسه شوراي هماهنگي مديران سازمان های  وزارت اقتصاد  در این استان اظهار داشت: نوع نگاه و رويكردي كه مورد تأييد وزارت در استان‌هاست، استفاده از منابع ملي و حمايت از مناطق محروم است.
خاندوزی تصريح کرد:‌ نتيجه اين سياست ‌گذاري‌ها توجه به شاخص توسعه‌يافتگي و ترميم عقب‌ماندگي‌هاست كه با جذب منابع بانكي در استان‌ها، اين فاصله بايد به حداقل برسد.
وی با تاكيد بر اينكه دولت و حاكميت نسبت به عقب‌ماندگي در استان‌ها بي‌تفاوت نيستند، گفت: در برخورداري از تسهيلات و اعتبارات بايد مناطق محروم مد نظر قرار گيرد و استان اردبيل نيز بايد از اين اولويت‌ها بهره‌مند شود.
وزیر اقتصاد، سپرده‌گذاري و تسهيلات‌دهي در كشور را علاج بسياري از پروژه‌هاي اقتصادي در استان‌ها اعلام كرد و افزود: برخي از پروژه‌هاي اولويت‌دار در كشور وجود دارند كه بايد در اسرع وقت با هدف ايجاد اشتغال به ويژه در مناطق محروم به بهره‌برداري برسند.
خاندوزی در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: تسهيلات بانكي و بودجه‌هاي كشور بايد با نظر سياست‌گذاران اقتصادي كشور اولويت‌بندي شده و در اين بين پروژه‌هاي پيشران بايد از منابع عمومي برخوردار شوند.
وي اولويت‌بندي و نيازسنجي در استان‌ها را با توجه به پروژه‌هاي زخمي و نيمه‌كاره مهم اعلام كرد و گفت: پروژه‌هايي كه عامل اشتغال و ايجاد درآمد هستند، بايد در رأس امور قرار گيرند و نبايد اجازه داد پروژه‌هاي جديد بدون تعريف اعتبار در كشور افزوده شود.
وزیر اقتصاد، طرح مردمي‌سازي يارانه‌ها را در كشور يادآور شد و اضافه كرد: اگر بتوانيم به جامعه خود بلوغ و سواد اقتصادي را منتقل كرده و مردم را نسبت به مزاياي اين مردمي‌سازي آگاه كنيم، در آينده نزديك اقتصاد پيشرو و موفقي را شاهد خواهيم بود.
خاندوزي استفاده از ظرفيت‌هاي درون استاني را با تمركز در ايده‌ها، سرمايه‌ها و منابع داخلي مهم ارزيابي كرد و افزود: ‌جا دارد هر 2 شركت كشت و صنعت مغان و پارس با ايجاد توسعه كشاورزي مدرن و دانش‌بنيان پاي كار آمده و زنجيره‌اي از الگوهاي مناسب و بهره‌وري كشت را در كشور و منطقه ايجاد كنند.
وی بيان كرد: در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارايي شركت‌هاي فعال و داراي ظرفيت با در نظر گرفتن جنبه‌هاي دانش‌بنيان آن تقويت مي‌شوند و در استان‌ها نيز مبناي كار بر همين روال خواهد بود.
در اين جلسه سيد احسان خاندوزي نسبت به تهيه دستگاه ایکس ري كاميوني براي گمرك شهرستان بيله‌سوار دستور لازم را صادر كرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :