مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره زیبا و پهناور قشم برای جهانی شدن نیازمند برندسازی است و صنایع دستی بی بدیل جزیره نشینان یکی از نمادهای ملموس و ظرفیت چشم نواز برای ایجاد این ویژند (برابر پارسی برند) به حساب می آید.
به گزارش فرینا، ایوب زارعی در آستانه روز جهانی صنایع دستی بیان کرد: یکی از اولویتهای ما ارتقای کیفیت صنایع دستی قشم با استفاده از خلاقیت و نوآوری فعالان این حوزه است.
زارعی اظهار کرد: بسته بندی مناسب برای ایجاد ارزشافزوده این محصولات و بازاریابی و توسعه برندینگ در این زمینه از دیگر اقداماتی است که در حال برنامه ریزی برای دستیابی به آنها هستیم.
وی ادامه داد: صنایع دستی قشم که با دستان هنرمند و پرتوان زنان و مردان قشمی خلق می شود و روح بلند آنان را آشکارمی سازد، یاد جزیره را در خانه هریک از گردشگران زنده نگهمیدارد و باید با بهترین کیفیت به آنها عرضه شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از برگزاری دو نمایشگاه صنایع دستی همزمان روزجهانی صنایع دستی در قشم و درگهان خبر داد و افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و معرفی کارگاه های فعال صنایع دستی از دیگر برنامه هایی است که برای توسعه کسب و کار فعالان این حوزه دنبال می شود.
بنابر این گزارش، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از هجدهم تا بیستم خرداد نمایشگاههای صنایع دستی و کارگاههای آموزشی در سراسر جزیره برگزار و هرروز یکی از فروشگاههای جزیره در فضای مجازی برای آگاهی افکار عمومی معرفی میشود.