معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برخورد جدی با پروژه ها و ساخت و سازهای ناایمن و فاقد مجوزات قانونی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64402
ساعت 08:20 شنبه 21 خرداد 1401
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پروژه هایی که بدون مجوز در حال احداث بنا و بدون اخذ گواهی پایان کار اقدام به بهره برداری نموده اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش فرینا، سیدمحمد قدسی با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از بروز حادثه دلخراش پروژه متروپل آبادان و دستور ریاست محترم جمهور درخصوص رعایت ضوابط مهندسی و مقررات قانونی در ساخت و سازها و با دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برخورد با پروژه های نا ایمن و فاقد مجوزات قانونی به صورت جدی پیگیری می شود.
قدسی ادامه داد: اتفاقات تلخ روی داده در هفته های گذشته اهمیت رسیدگی و نظارت بر ساخت و سازها را بیش از پیش نشان می دهد و معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم با پروژه‌هایی که بدون مجوز ساخت در حال احداث بنا بوده و یا بدون اخذ گواهی پایان کار اقدام به بهره‌برداری از بنا نموده اند، برخورد قانونی خواهد نمود.
به گفته وی؛ کلیه ساخت و سازها حداکثر سه ماه فرصت دارند تا در چارچوب ضوابط و مقررات نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و معرفی ناظر معتبر نظام مهندسی اقدام نمایند و همچنین تمامی پروژه ها باید قبل از هرگونه بهره‌برداری گواهی پایان کار را دریافت کنند.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت 3 ماهه مذکور با پروژه های بدون مجوز و یا پایان کار برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو