رفع تصرف بیش از یک هزار و 242 میلیارد ریال از اراضی خالصه جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64299
ساعت 08:29 شنبه 7 خرداد 1401
رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم، از رفع تصرف یک هزار و 242 میلیارد و 51 میلیون ریال اراضی خالصه در جزیره قشم در دوماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، مصطفی مازندرانی با اعلام این خبر گفت: طی دو ماه اخیر بیش از 113 هزار مترمربع اراضی در 20 نوبت در نقاط مختلف جزیره رفع تصرف شد.

مازندرانی ادامه داد: روستاهای نقاشه، توریان، کووه ای، گیاهدان، سهیلی، شهر درگهان، دوراهی دیرستان ـ ضلع جنوبی اراضی فرودگاه، سایت شناورسازی و اراضی ضلع شرقی معدن سرسور ازجمله نقاطی بودن که رفع تصرف اراضی و تخریب سازه‌های احداثی غیرمجاز در آن‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات موردنیاز از مراجع ذی‌ربط، به دستور کتبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به مرحله اجرا درآمده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم، صیانت و حفاظت از اراضی ملی، دولتی و انفال را جزو اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: این یگان در راستای مبارزه با زمین‌خواری در جزیره قشم بر اساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی و بند دوم اصل 156 قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه، نسبت به هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی، دولتی و عرصه‌های طبیعی قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو