امام جمعه شهر جلفا:

گسترش معارف قرآنی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64291
ساعت 07:57 شنبه 7 خرداد 1401
امام جمعه منطقه آزاد ارس ـ شهر جلفا گفت: گسترش معارف قرآنی در کشور جزو دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

 به گزارش فرینا، اسماعیل هادوی در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه ارس گفت: توجه جامعه به معارف قرآنی و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شون و به برکت همین انقلاب چندین دانشگاه، دانشکده و صدها موسسات قرآنی در کشور تشکیل یافته است

 هادوی برگزاری مسابقات قرآنی در ارس را یکی از اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: چنین برنامه هایی فرصتی مناسب برای شناسایی نخبگان قرآنی است و استفاده از ظرفیت آن‌ها تاثیر مثبتی در جامعه دارد.
وی افزود: پرورش حافظان و قاریان قرآنی برای منطقه آزاد ارس موجبات خیر و برکت است و جامعه برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج مفاهیم قرآنی است زیرا افرادی که با قرآن مانوس می باشند کمترین آسیب های اجتماعی را می بینند.
امام جمعه شهر جلفا در پایان با اشاره تاثیر برگزاری چنین مراسماتی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ترویج، تبیین وتبلیغ فرهنگ قرآنی در جامعه تجلیل، تکریم و تعظیم فعالان قرآنی است.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن اذان و نهج البلاغه ارس با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، اعضای شورای تامین، امام جمعه شهر جلفا و جامعه قرآنی شهرستان برگزار شد و در این مراسم از 87 نفر از برگزیدگان بخش های مختلف این مسابقات تجلیل بعمل آمد.

 هشتمین دوره مسابقات قرآنی ارس با حضور بیش از 500 نفر شرکت کننده در هشت رشته کتبی و شفاهی در رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار شد.

شناسه خبری: 64291

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو