استیفای 180میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران / پیگیری 1865 شکایت کارگر علیه کارفرما در اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64107
ساعت 14:06 يکشنبه 11 ارديبهشت 1401
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند از استیفای 180 میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران و بررسی 1 هزار و 865 شکایت کارگران علیه کارفرمایان در این منطقه خبر داد.

به‌ گزارش فرینا، محبوبه آل‌علی ضمن گرامی‌داشت مقام کارگر و تبریک به فرا رسیدن یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: سال گذشته 180 میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران در جریان رسیدگی به پرونده های دعاوی کار در هیأت رسیدگی این مدیریت استیفا شده است.

آل علی افزود: همچنین در بازه زمانی مشابه هیأت رسیدگی مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند برای 1 هزار و 865 مورد شکایت کارگران علیه کارفرمایان در این منطقه مجموعا 2 هزار و 287 جلسه تشکیل داده که 738 مورد شامل 39 درصد مجموع شکایات وارده با تلاش هیأت رسیدگی به سازش و مصالحه میان کارگران و کارفرمایان منجر شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: تعداد صدور و تمدید پروانه‌های اشتغال اتباع خارجی نسبت به سال گذشته رشد 95 درصدی داشته است.

آل‌علی همچنین با اشاره به اهمیت نقش سرمایه انسانی در تحقق تولید و رشد اقتصادی منطقه، گفت: امسال این مدیریت در هفته کار و کارگر از 120 کارگر نمونه و تلاش‌گر فعال در حوزه‌های تجارت، صنعت و خدمات در منطقه آزاد اروند با حضور مسئولین و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تقدیر کرد.

شناسه خبری: 64107

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو