دیدار مدیران شرکت لجستیکی چینی با اکبری مقدم:

اعلام آمادگی برای توسعه مبادلات تجاری از مسیر بنادر منطقه آزاد انزلی/ ترانزیت کالا از کریدور چین-قزاقستان-ایران و سرمایه گذاری در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64018
ساعت 11:29 يکشنبه 28 فروردين 1401
مدیران شرکت چینی فعال در زمینه های حمل و نقل و لجستیک با دیدار از ظرفیت ها و امکانات این منطقه با علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راهکارهای گسترش همکاری ها براساس فرصت های پیش روی، به گفتگو پرداختند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان ظرفیت ها و‌مزیت های بنادر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه واقع شده، به تشریح اقدامات سازمان متبوع خود در خصوص فعال سازی کریدورهای بین المللی و گسترش مراودات تجاری با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا پرداخته و اظهار داشت: با عنایت به مزایا و معافیت های قانونی؛ و زیرساخت های ایجاد شده و در حال احداث، به ویژه اتصال به شبکه ریل سراسری و ساخت اسکله رو رو که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند، این منطقه به مرکز ثقل مناسبات ترانزیتی فرامنطقه ای تبدیل می شود.

علی اوسط اکبری مقدم، سند همکاری 25 ساله همکاری دو کشور ایران و چین را بستر مناسبی جهت ترسیم و تنظیم افق های جدید همکاری مابین منطقه آزاد متبوع خود با سرمایه گذاران چینی اعلام کرد و با اشاره به حضور شرکت های چینی در بخش های تولیدی و بازرگانی؛ بر آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی جهت انتقال کالاهای چینی به کشورهای غرب آسیا از مسیر کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران (بندر کاسپین) تأکید نمود و صادرات کالاهای ایرانی به کشور چین به روش حمل و نقل ترکییبی از بندر کاسپین را از مهمترین اقدامات سازمان برشمرد.

اکبری مقدم در خصوص مزایای قانونی ثبت شرکت های خارجی جهت تولید و صادرات مجدد و بهره برداری از معافیت های مالیاتی ضمن تشریح ضوابط سرمایه گذاری در منطقه مواردی خاطرشان نمودند.

مدیر ارشد شرکت حمل و نقل چینی که علاوه بر چین در کشورهای امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان مشغول فعالیت است از آمادگی شرکت متبوع خود برای توسعه ترانزیت کالا از مسیر بنادر منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: از سوی دیگر با توجه به نقش منطقه آزاد انزلی در مسیرهای بین المللی شمال ـ جنوب و چین ـ قزاقستان ـ ایران، به دنبال انتقال کالا از چین و کشورهای جنوب شرق آسیا از این دو کریدور و همچنین ترانزیت کالاهای چینی به کشورها عراق و سوریه از طریق این منطقه، بوده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و بهره گیری از مدل تهاتر کالا به جای نقل و انتقال ارز، اعلام می کنیم.

گفتنی است؛ بعد از برگزاری این نشست، که معاونین بندری و اقتصادی سازمان حضور داشتند، مدیران شرکت چینی از امکانات موجود در مجتمع بندری کاسپین و واحد‌های صنعتی منطقه دیدار به عمل آوردند.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو