سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

ورود بیش از 833 هزار گردشگر به قشم / قشم میزبان نوروزبانان سراسر کشور می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63937
ساعت 11:56 شنبه 20 فروردين 1401
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ورود گردشگر به قشم نسبت به سال گذشته، 500 درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در مراسم تجلیل از روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار داشت: بیش از 833 هزار نفر گردشگر از تاریخ 25 اسفند1400 تا 13 فروردین  1401 وارد جزیره قشم شدند که نسبت به مدت مشابه در سال 1400 رشد 500 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 1398 رشد 15 درصدی دارد.

به گفته وي؛ با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود و تلاش شبانه‌روزی بیش از چهار هزار نفر نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خدمات‌رسانی خوبی به گردشگران نوروزی صورت گرفت.

فتح الهي ادامه داد: خدمات‌رسانی بی‌وقفه نیروهای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه خدمات شهری و روستایی، اسکان و رفاه، نظارتی و تنظیم بازار، بهداشت و سلامت، حمل‌ونقل، انتظامی، امنیتی و ترافیکی قابل‌ستایش است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: در تعطیلات نوروزی امسال کارکنان شرکت آب، برق و تأسیسات سازمان منطقه آزاد قشم 383 میلیون لیتر آب برای استفاده گردشگران و مسافران نوروزی در شهر قشم تولید کردند.

فتح الهی تصریح کرد: این میزان تولید آب آشامیدنی نسبت به مدت مشابه در سال 1398 رشد 45 درصد داشته که تولید و توزیع آب در مخازن ذخیره آب و مخازن عرضه آب کمک کرد تا ساکنان و گردشگران مشکل تهیه و استفاده از آب آشامیدنی سالم را پیدا نکنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه امسال هیچ اتفاق منجر به فوتی در هنگام خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی و خروجی از جزیره قشم در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای رخ نداد، که این موضوع نتیجه برنامه‌ریزی و کار جمعی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است.

وی افزود: همکاری و همراهی خوبی از جانب امام‌جمعه شهرستان و ائمه جمعه جزیره قشم، فرمانداری، نیروهای نظامی، انتظامی، دریابانی و دستگاه قضایی موجب شد تا خدمات‌رسانی خوبی به گردشگران نوروزی صورت گیرد.

قشم میزبان نوروزبانان سراسر کشور می‌شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با هتل‌های شهرستان قشم می‌خواهیم از تمامی نوروزبانان سال جدید (آتش‌نشانان، پرسنل پلیس راهور، اورژانس 115، نیروی انتظامی، جمعیت هلال‌احمر، راه و ترابری و...) میزبانی کنیم.

فتح الهی افزود: برای این منظور صحبت‌هایی مبنی بر پیش‌بینی تخفیف 50 درصدی هتل‌های قشم برای استفاده اعضای ستاد سفرهای نوروزی سال 1401 صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: تمامی پرسنل یادشده می‌توانند تا پایان تیر 1401 از هتل‌های قشم با تخفیف استفاده کنند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی و شرایط استفاده نوروزبانان سال جاری، از این برنامه، به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو