برای اولین بار دربین مناطق آزاد:

شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63900
ساعت 12:30 دوشنبه 15 فروردين 1401
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو گفت: در راستای جذب سرمایه گذار خارجی در سطح منطقه آزاد ماکو این شرکت عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه شد.

 به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری و توسعه در راستای انجام ماموریت خود و با هدف کوشش در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و گسترش ارتباطات و تعاملات صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی و کشور ترکیه در زمینه های مختلف تجارت، صنعت، خدمات، کشاورزی، معدن و سایر امور مربوطه به عضویت اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در آمد.

جلیلی افزود: این اتاق با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری ایران و ترکیه و پس از احساس نیاز شدید به لزوم گسترش هدفمند و ساختار یافته تجارت ایران با کشور ترکیه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین‌ این اتاق با هدف تشویق توسعه سرمایه‌گذاری و گسترش سطح مبادلات اقتصادی دو جانبه ميان كشورهای جمهوری اسلامی ايران و ترکیه و همچنين رفع مشكلات موجود در راه توسعه همكاری ميان فعالان اقتصادی دو كشور و يافتن راهكارهای مناسب جهت برطرف نمودن اختلافات حقوقی ميان شركت‌های ايرانی و ترک با همكاری و حمايت نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط در دو كشور و با درنظرگرفتن توان بخش خصوصی در این مهم بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو اضافه کرد: این اتاق بعنوان رکن اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تجارت با ترکیه در سال 1398 تاسیس گردید، که با توجه به موقعیت جغرافیایی ماکو و مجاورت با کشور ترکیه عضویت در آن و ایفای نقش فعال و پویا و اثرگذار در آن، به تسهیل ارتباطات با فعالین اقتصادی بخش خصوصی ترکیه و جذب سرمایه گذاری کمک شایانی خواهد نمود .

شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو (سهامی خاص) در تاریخ 27/10/1395 با شماره ثبت 3525 و شناسه ملی 14006509291 به ثبت رسیده است. این شرکت دارای تابعیت ایرانی بوده و صددرصد سهام آن متعلق به سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو است. شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو در چارچوب مفاد اساسنامه و قوانین و مقررات حاکم بر مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران اداره می شود و مرکز اصلی آن در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو