استقبال مسافران با جلوه‌ای از فرهنگ و هنر قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63856
ساعت 13:50 چهارشنبه 10 فروردين 1401
رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره نوروزی قشم تا 12 فروردین در شمالی و جنوبی‌ترین اماکن متراکم جمعیتی ادامه دارد.

به گزارش فرينا، حسین مرادی بابیان این مطلب افزود: جشنواره نوروزی قشم از 25 اسفندماه آغاز شده و هر شب از ساعت 18:30 تا 21:30 در فرهنگسرای جزیره برگزار می‌شود.

مرادی ادامه داد: این جشنواره همچنین شور و سرور را از ساعت 21 تا 24 برای میهمانان نوروزی و ساکنان جزیره در پارک زیتون به ارمغان می‌آورد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم بیان کرد: کمدین‌های مطرح  استان هرمزگان جشنواره نوروزی قشم هنرنمایی می‌کنند و شعبده‌بازی، جُنگ شادی و مسابقه از دیگر برنامه‌ها است.

مرادی گفت: 10 غرفه صنایع‌دستی در فرهنگسرای منطقه آزاد قشم هنر دستان توانمند بومیان جزیره را در اوج ظرافت، زیبایی و شکوه به میهمانان نوروزی قشم عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین همه‌روزه مسافران و گردشگران در هر یک از مبادی ورودی سه‌گانه منطقه آزاد قشم با هنرنمایی دو گروه فرهنگی هنری مطرح در حوزه موسیقی جزیره و نمایش عروسکی استقبال می‌شوند.

جزیره قشم با دارا بودن تنها ژئوپارک جهانی یونسکو در خاورمیانه و جاذبه‌های بکر طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار مراکز تجاری گسترده از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی(فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی(سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی(از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به بندر مسافری شهید ذاکری قشم) امکان‌پذیر است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو