افزون بر 2300 بازدید از صنوف و مراکز مختلف قشم انجام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63788
ساعت 21:31 پنج‌شنبه 4 فروردين 1401
رییس کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد سفر قشم از انجام بیش از دو هزار و 385 مورد عملیات بازدید از صنوف و مراکز مختلف خدماتی از سوی بازرسان این کمیته در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز 1401، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حسین علی‌زاده با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بازرسان کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد سفر قشم از 25 اسفند گذشته تا سومین روز از بهار 1401، این تعداد بازرسی را باهدف پیشگیری از تخلفات مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و صنوف مختلف انجام دادند.

وی ادامه داد: صنوف مختلف شامل فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و پوشاک، کیف و کفش و لوازم‌خانگی با دو هزار و 248 مورد بازرسی در رأس این بازدیدها قرار دارند و مراکز پذیرایی با 103، مراکز اقامتی با 40 و مراکز تفریحی هم با 4 بازدید در رده‌های سوم تا چهارم قرار دارند.

رییس کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد سفر قشم با اعلام اینکه در این مدت 12 واحد صنفی به دلیل ارائه خوب خدمات تشویق شدن، افزود: 159 اخطار کتبی به صنوف مختلف، 709 تذکر شفاهی، دریافت دو تعهد از دو فروشگاه به همراه پلمپ یک واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و تعلیق پروانه یک واحد صنفی هم از دیگر اقدامات بازرسان این کمیته بوده است.

به گفته وی، در این مدت 182 لیتر نوشیدنی‌های غیرمجاز و تاریخ‌مصرف گذشته به همراه 114 کیلوگرم مواد غذایی فاسد شناسایی و امحا شده است.

علی زاده بیان داشت: کمیته نظارت و پاسخگویی به شکایات با 8 تیم متشکل از بازرسین کمیته، اصناف، گردشگری، مأموران بهداشت و نماینده دامپزشکی از تمام صنوف و تأسیسات گردشگری، اماکن اقامتی و اسکله‌ها بازدید کرده‌اند.

او در خصوص تخلفات صنفی و بهداشتی گفت: با هماهنگی و دستور دستگاه قضا، هم‌زمان با ارائه تذکرات لازم به متخلفان اقدامات قانونی با صنوف متخلف هم انجام می‌شود.

جزیره قشم به دلیل ظرفیت‌های فراوان گردشگری، این روزها میزبان انبوه مهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو