وزیر نیرو از نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر قشم بازدید کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63772
ساعت 23:09 سه شنبه 2 فروردين 1401
وزیر نیرو در سفر به قشم به همراه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، از روند فعالیت واحد بخار در حال احداث نیروگاه 500 مگاواتی غدیر قشم بازدید کرد.

به گزارش فرينا، علی اکبر محرابیان، افشار فتح الهی و هیات همراه در نخستین روز از فروردین 1401 با حضور در قشم ابتدا با حضور بر مزار شهدای گمنام با سروقامتان تاریخ تجدید میثاق کردند و پس از آن از مجموعه عظیم نیروگاه سیکل ترکیبی غدیرقشم و روند فعالیت این نیروگاه بازدید کردند.

در این بازدید که همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو، سیدفریدالدین معصومی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و جمعی از مدیران  استان هرمزگان  و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند، مسائل مربوط به رفع موانع تولید و مشکلات احداث بخش بخار نیروگاه غدیر موردبررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر در این بازدید با برشمردن مشکلات  تولید برق نیروگاه، از حبس بار و انتقال انرژی به سرزمین اصلی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل این مجموعه  نام  برد. 

سید فریدالدین معصومی افزود: با مساعدت وزارت نیرو می‌توانیم طرح‌های 913 مگاواتی لامرد، واحد  بخار نیروگاه هرمز بندرعباس، 913 مگاواتی دزفول و همچنین 60 مگاواتی نیروگاه خورشیدی در اصفهان، یزد و استان فارس را تکمیل کنیم.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر قشم هم در این  بازدید خواستار رفع مشکلات  نیروگاه درزمینه گاز و خط انتقال آن به سرزمین اصلی و دریافت تسهیلات  شد.

مصطفی تندرو بیان داشت:  توربین واحد بخار این نیروگاه وارد سایت شده و اقدامات لازم برای احداث واحد بخار به‌سرعت در حال انجام است که در صورت حمایت و رفع مشکلات می‌توان در پیک‌بار سال 1402 واحد بخار نیروگاه را به شبکه سراسری سنکرون نمود.

شایان‌ذکر است؛ علی‌اکبر محرابیان در پایان این بازدید، قول داد با مساعدت وزارت نیرو مشکلات اعلام‌شده مربوط به این مجموعه مهم صنعتی در قشم حل شود.

لازم به ذکر  است نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر در قشم هم‌اکنون با تولید  ظرفیت 340 مگاوات برق علاوه بر تأمین برق جزیره، مازاد تولید را به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو