داداش زاده:

ارس آماده پذیرایی از مسافرین و گردشگران نوروزی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63754
ساعت 12:41 دوشنبه 1 فروردين 1401
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و قائم مقام ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پس از لغو دوساله سفرهای نوروزی به علت بیماری کرونا در کشور، و فراهم شدن سفرها در نوروز ارس با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و با همه توان و ظرفیت ، تمهیدات لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم می کند.

به گزارش فرينا، یوسف داداش زاده تصریح کرد: خوشبختانه امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و کمتر شدن آمار همه گیری ویروس کرونا، و قرارگیری شهرستان جلفا در وضعیت زرد کرونایی، زمینه و بستر لازم را برای شادمانی و نشاط مردم و برگزاری برنامه ها و  جشنواره های مختلف فراهم خواهیم کرد و تاکیدمان این است که مسافران و ارسوندان پروتکل‌های بهداشتی را به نحوی رعایت و اجرا کنند که سلامت مردم به خطر نیفتد و بتوانیم در سال جدید میزبان خوبی برای میهمانان ارس باشیم.

داداش زاده در ادامه با تشریح بخشی از برنامه‌های نوروزی این منطقه گفت: اجرای برنامه موسیقی عاشقی و آیین های نوروزی بصورت سیار و همچنین برگزاری نمایشگاه "صنایع دستی" با حضور هنرمندان و نمایش صنایع دستی و سوغاتی های منطقه و جشنواره عشایری در سایت قایقرانی بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز می باشد.

وی برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی، پینت بال ارس، پارکور و اجرای حرکات نمایشی اسکیت و همچنین تور ارس گردی رایگان در ایام نوروز را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز عنوان کرد و افزود: برگزاریجشنواره ورزشی و تفریحی کودکان از جمله رالی ماشین های شارژی، ماهیگیری در استخر پارک کوهستان، دارت، طناب کشی و..  و اجرای  نمایش سیار عروسکی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای ایجاد اوقات شاد  و مفرح کودکان در ایام نوروز می باشد.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس یادآور شد: آماده سازی  نمازخانه های سطح شهر و پارکها و برگزاری نماز جماعت در ایام عید،برگزاری مسابقات عکس سفر به ارس و قرآن بخوان، جایزه بگیر، برگزاری برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی و همچنین مسابقات فوتسال و فوتبال در محدوده خداآفرین بخشی از مسابقات طراحی شده برای ایام نوروز می باشد.

داداش زاده در توضیحات تکمیلی اخبار ویژه برنامه های ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس گفت:  از هفتم تا دهم فروردین ماه نیز ارس میزبان هنرمندان و بازیگران عرصه تئاتر خواهد بود تا هفتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس در این ایام برای ارسوندان و گردشگران به این منطقه به اجرا درآید.

وي با تاکید بر اینکه اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی از سوی مردم و گردشگران امری لازم و ضروری است تا بتوانیم بعد از پایان ایام نوروزی وضعیت زرد را حفظ کنیم افزود: تمامی گردشگران، مسافران و شهروندان ضروری است پروتکل‌های بهداشتی را در طول سفر به ارس و بازدید از جشنواره ها و برنامه رعایت کنند و همچنین در پایان بازدید می‌توانند در نظرسنجی ما شرکت کنند تا بتوانیم کاستی‌های مورد نظر را در سال‌های آینده رفع کنیم.

شناسه خبری: 63754

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو