دوره آموزشی طرح کیان در ارس اجرا شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63720
ساعت 09:27 سه شنبه 24 اسفند 1400
دوره آموزشی طرح کیان یا کارمند یار در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، هدف از اجرای طرح «کیان»، توسعه برنامه های پیشگیرانه و ارتقای سلامت روانی بین کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است و این برنامه شامل آموزش‌های ارتباط موثر، مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای از جمله تاب آوری و ارتباط موثر برای کارکنان و خانواده های آنان است.

برنامه کارمند یاری در خصوص پیشگیری و درمان آسیب های روانی با هدف ارتقای سطح سلامت روان کارکنان، خانواده ها و اجتماع پیرامون آنان با هدف افزایش بهره وری سازمانی، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار و افزایش مهارت های ارتباط موثر در کارکنان، در کشور اجرا می شود.

فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ممکن است آنان را به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد مورد پایش قرار می‌ گیرند و درصورتی‌ که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند مشاوره های لازم ارائه می شود.

عناوین آموزشی طرح کیان آشنایی با کلیات اعتیاد و مفاهیم پیشگیری، معرفی مهارت های زندگی موثردر پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، آشنایی با باورهای غلط اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد است.

مخاطبان این برنامه در درجه نخست همه کارکنان سازمان ها هستند و تاکید این برنامه بر پیشگیری اولیه است و در درجه دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان متعددی هستند که می توانند درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی و یا حتی مشکلات شخصی مانند ازدواج و طلاق و غیره باشند.

شناسه خبری: 63720

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو