معاون اول رییس جمهور:

همکاری ایران با قطر در جام جهانی 2022، فصل جدیدی در مناسبات تهران ـ دوحه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63607
ساعت 16:00 شنبه 14 اسفند 1400
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و قطر برای همکاری جهت برگزاری رویداد جام جهانی 2022 قطر گفت: جام جهانی 2022 فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه است و می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر ظهر امروز (شنبه) در جلسه بررسی موضوعات مربوط به جام جهانی 2022 قطر که با حضور جمعی از وزرا و مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد بر ضرورت تدوین طرحی جامع برای همکاری های مشترک ایران و قطر در برگزاری جام جهانی 2022 تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته مشترک جام جهانی میان مسئولین مربوطه ایران و قطر می تواند گامی مهم و موثر در پیشبرد همکاری های فی مابین باشد.

مخبر همچنین به جاذبه ها و فرصت های گسترده کشورمان در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: مشارکت و همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی 2022 می تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت کننده در جام جهانی 2022 و گردشگران خارجی باشد.

وی از وزیر نیرو بعنوان ریاست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر خواست ضمن تدوین طرح جامع همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی، از این فرصت برای شناسایی و احصاء زمینه های همکاری دراز مدت تهران و دوحه استفاده کرده و بسترهای لازم را برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین فراهم کند.

در این جلسه که وزرای نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، گزارشی از مذاکرات و هماهنگی های انجام شده میان ایران و قطر برای استفاده از ظرفیت های حمل و نقل و اقامتی کشورمان برای برگزاری رویداد جام جهانی 2022 قطر ارائه شد.

در این نشست همچنین گزارشی از ظرفیت های ایران برای حمل و نقل هوایی و دریایی و میزبانی تیم های شرکت کننده در جام جهانی و نیز پذیرش و اسکان گردشگران خارجی ارایه و تصمیمات لازم برای بسترسازی جهت همکاری هر چه بهتر ایران و قطر اتخاذ شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو