پایان هفتمین هفته فیلم و عکس در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63590
ساعت 12:26 چهارشنبه 11 اسفند 1400
هفتمین هفته فیلم وعکس انجمن سینمای جوان آبادان که از هفتم تا دهم اسفند ماه در سینما مهر آبادان برگزار شد، با تقدیر از شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی هنری، به کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، شامگاه روز گذشته هفتمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان آبادان که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از هنرمندان بنام منطقه در محل سینما مهر آبادان برگزار شد، با تقدیر از شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی هنری، به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیر انجمن سینمای جوانان آبادان و سینما مهر، خدمت در حوزه فرهنگ و هنر را دغدغه اصلی این مدیر فرهنگی دانست و تأکید کرد: شایسته است که ما کارکنان سازمانی نیز وظیفه شغلیمان را تبدیل به دغدغه کنیم.

قدرت اله طمیمیان ایام کرونا را روزگار تلخی برای حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: طی این سال ها به دو دلیل شرمنده هنرمندان شدیم؛ یکی به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتوکل ها مجبور به کم کردن اجتماعات بودیم و دیگر اینکه سازمان منطقه آزاد اروند از لحاظ درآمدهای مالی دچار آسیب شدیدی شده بود و نمی توانست آنطور که وظیفه اش است در خدمت حوزه فرهنگ و هنر باشد.

طمیمیان حمایت های مالی را رکن مهمی در پیشبرد فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که خلاقیت و ابتکار عمل در فعالیت های فرهنگی و هنری موثر است؛ اما باید اذعان داشت این حوزه هزینه بر بوده و نیاز به حمایت دارد و متأسفانه سازمان منطقه آزاد اروند بنا به دلایل ذکر شده از این منظر نتوانست وظایف خود را به جا بیاورد اما تلاش کردیم با حضور در کنار هنرمندان و زحمات آنها، چراغ هنر در منطقه خاموش نشود.

وی، تصریح کرد: بی شک رویدادهایی از جنس هفته فیلم و عکس، منشأ اثر هستند؛ نمایش تولیدات بچه های این منطقه و نقد و بررسی آثار باعث می شود در گام ها و برنامه های بعدی شاهد رشد و ارتقاء بیشتری در ارائه فعالیت ها باشیم.

طمیمیان خاطرنشان کرد: امیدواریم موانعی که تا به امروز در بحث درآمدها پیش روی ما بوده و باعث بروز مشکلاتی شده از سر راه برداشته شود و بتوانیم آنگونه که وظیفه داریم به خانواده فرهنگ و هنر، خدمت کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش پایانی صحبت هایش با بیان اینکه اهل فرهنگ همیشه حداقل مطالبات را از مسئولین داشته اند، اظهار داشت: به مدت 3 سال است در حوزه زیرساخت های عمرانی؛ رقمی خوبی را برای کارهای عمرانی در بودجه معاونت فرهنگی پیش بینی می کنیم و تصویب هم می شود؛ ولی به دلیل مشکلات مالی که قبلا اشاره شد تخصیصی داده نمی شود. اما امید داریم در سال پیش رو شاهد رونق مالی باشیم و بیش از این شرمنده جامعه هنر نشویم و بتوانیم عقب ماندگی های این مدت را جبران کنیم.

شناسه خبری: 63590

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو