43سال استقامت؛

عمليات اجراي احداث خط انتقال دوم آب به تصفيه خانه ماكو با مشارکت سازمان منطقه آزاد آغاز شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63494
ساعت 14:42 يکشنبه 24 بهمن 1400
با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، چالدران، ‌شوط و پلدشت در مجلس، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان غربی، امام جمعه،‌ فرماندار و جمعی از مسئولین منطقه عملیات اجرایی شبکه داخلی پروژه فاضلاب ماکو و خط انتقال دوم آب خام از تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره 2 ماکو با 500میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد.

به گزارش فرینا؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آئین کلنگ زنی با بیان اینکه تلاش های مشترک تمامی نهادها و ارگانها در راستای تامین حداقل های متوازن منطقه در مسیر عدالت یکی از ضروریات اساسی است، گفت: تلاش‌ها بر پایه عدالت، هم راهبرد اساسی دولت سیزدهم و هم پایه ها و بنیادهای اساسی انقلاب اسلامی بوده و است.

 محمدرضا عبدالرحیمی در ادامه با تأکید بر تکمیل زیرساخت های اساسی مردم منطقه توسط دستگاه های ملی و استانی افزود: اگرچه ماموریت اصلی مناطق آزاد در سراسر کشور کمک به توسعه و گسترش سرمایه گذاری، تولید، صادرات و به تبع آن اشتغال است، اما در راستای تامین حداقل های استاندارد زندگی مردم در حوزه های زیربنایی، زیرساخت های بهداشتی، آموزشی و همچنین زیرساخت های حمل و نقلی در کنار دستگاه های ملی قرار داریم تا جوامع محلی امکان میزبانی مناسب برای سرمایه گذاری های اقتصادی داشته باشند.

عبدالرحیمی، هدف از توسعه اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصادی های بین المللی را ارتقای سطح زندگی مردم کشور عنوان کرد و بیان داشت: منطقه آزاد هیچگونه منتی در راستای خدمت به مردم بر کسی نداشته و تمام منابع ملی و بیت المال از آن مردم است و هنر مسوولان در این است که با تلاش مضاعف،‌ درایت و تدبیر به موقع با تشخیص اولویت ها این منابع را صرف رفع مشکلات و آلام مردم نمایند.

وی تعامل بین نماینده منطقه در مجلس و سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای رفع مسائل و مشکلات منطقه را خوب ارزیابی کرد، افزود: با تعامل مشترک دستگاه های اجرایی بخش عمده ای از مشکلات به سهولت قابل حل شدنی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: با پیگیری‌های نماینده مجلس و سازمان منطقه آزاد در تاریخ بهمن ماه سال 1399 از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه موافقت اجرای این پروژه اخذ شد که در واقع می توان گفت دولت 100 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص داد و بانک صادرات را به عنوان بانک عامل تامین مالی پروژه معرفی نمودیم که علیرغم فرایند طولانی یکساله به دلیل تغییرات مدیریتی بالاخره عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

عبدالرحیمی ابراز امیدواری کرد تا این پروژه را بصورت کامل به اتمام رسانده و نیمه تمام رها نشود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با تمام توان در کنار دستگاه های خدمات رسان است و وظیفه خود می داند تا به عنوان نماینده دولت حداقل استانداردها را برای مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، پروژه انتقال خط آب شرب را از پروژه های مهم و ضروری عنوان کرد و ادامه داد: 480 لیتر بر ثانیه تاسیسات تصفیه خانه آب آماده است، ولی متاسفانه فقط 220 لیتربرثانیه آب تصفیه شده به سطح شهرهای منطقه تزریق می شود و260 لیتر بر ثانیه ظرفیت خالی است که بدلیل عدم استفاده از آن به هدر می رود لذا باید با بهینه سازی مدیریت آب های موجود منطقه نیاز آب شرب مردم منطقه رفع شود .

عبدالرحیمی اظهار داشت: مهمترین مساله منطقه آزاد ماکو، مدیریت سایر منابع آبی منطقه است، لذا اجرای عملیات احداث سد بدولی برای منطقه حیاتی است.

وی در پایان از مصوبه مجلس در خصوص تهاتر نفت برای تکمیل زیرساخت های مناطق آزاد خبر داد.

گفتنی است، طول خط انتقال این پروژه 2500 متر که با اعتبار اولیه 500 میلیارد ریال با مشارکت و تامین مالی سازمان منطقه آزاد ماکو، سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به مرحله اجرا در می آید.

در این پروژه یک باب ایستگاه پمپاژ نیز ارتقا می یابد. سایز و جنس لوله های خط انتقال از نوع چدن داکتیل و به مدت 12 ماه اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو