افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهرات و سنگ های قیمتی در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63478
ساعت 10:36 چهارشنبه 20 بهمن 1400
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برپایی اولین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هنرمندان مجموعه« زرگران» در محل مسجد تاریخی «رنگونی های آبادان»، خبر داد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان عصر امروز و در آئین افتتاح این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه پیش رو با همت گروه تولیدی آموزشی و صادراتی « زرگران» که در زمینه ساخت جواهر و مخراج کاری فعالیت می کنند از امروز 19 تا 26 بهمن ماه، برقرار است.

طمیمیان در خصوص انتخاب محل برپایی این نمایشگاه، اظهار داشت: مسجد رنگونی ها یکی از آثار ثبت شده میراثی منطقه آزاد اروند است که تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه های مختلف در این مکان تاریخی؛ گردشگران و مردم منطقه را تشویق به حضور و بازدید از آن کنیم.

وی کشورهای حوزه خلیج فارس را بازار خوبی برای مصرف مصنوعات طلا و جواهر کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری منطقه آزاد اروند با کشورهای عربی؛ خصوصا کشور عراق و جذابیت حرفه طلا و جواهرسازی؛ این هنر یکی از بخش های صنایع دستی است که می تواند باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده باری علاقه مندان به آن گردد و از صادرات خام سنگ نیز جلوگیری کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این هنر و فن یکی از بهترین راه های کسب درآمد در حوزه مشاغل خانگی محسوب می شود، تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هنرمندان مجموعه« زرگران» با هدف توسعه صنایع دستی و استفاده از ظرفیتی که این صنعت بوجود می آورد راه اندازی شده و در آینده به دنبال آن هستیم که در حوزه طلا و جواهر با برنامه ریزی های بیشتر و مدون این شاخه هنری را در منطقه آزاد اروند؛ توسعه و گسترش دهیم.

طمیمیان افزود: آموزشگاه طلا و جواهرسازی زرگران با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای، با اعطای دیپلم بین المللی قابل ترجمه برای آقایان و خانم ها، به علاقه مندان آموزش های لازم را ارائه خواهند داد.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هر روز ساعت 17 ای 22 در محل مسجد رنگونی های آبادان واقع در خیابان شهید منتظری، جنب پاساژ سیتی سنتر برای علاقه مندان دایر است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو