مشاور رییس جمهور:

نگاه متوازن مناطق آزاد به توسعه اجتماعی ـ فرهنگی همزمان با توسعه اقتصادی، ضروری است 

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63418
ساعت 11:47 چهارشنبه 13 بهمن 1400
در نشست مشترک رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بر ایجاد نگاه متوازن مناطق آزاد به توسعه اجتماعی _ فرهنگی همزمان با توسعه اقتصادی، تاکید شد. 

به گزارش فرینا، سعید محمد در این نشست گفت: باید در کنار توسعه اقتصادی، برای فقرزدایی و حل آسیب‌ ها و شکاف های اجتماعی، کار شبانه‌روزی کرد.
وی افزود: با طراحی راهبردهای کنشگری بر مدار دغدغه‌ های مقام معظم رهبری(مدظله) که بطور مکرر در «جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی» تاکید موکد فرمودند، مأموریت های جدید فرهنگی ـ اجتماعی برای مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور تعریف شده است.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: نگاه متوازن در عرصه‌‌های اجتماعی و اقتصادی، برنامه‌ ریزی منسجم، پیوسته و عدم نگاه مقطعی، بکارگیری توان و روحیه جهادی با عنایت به «سهل‌ و ممتنع» بودن مسائل اجتماعی، همچنین بهره گیری کامل از ظرفیت گروه های اثرگذار همچون ائمه جمعه و جماعات، مداحان، خطبا و طیف های مرجع جامعه است.
احمد نادری، رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از نگاه علمی، عملی و تلاش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در جهت  ایفای مسئولیت های اجتماعی و تلاش برای حل مسائل اجتماعی در مناطق آزاد تقدیر و تشکر کرد . 
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو