رونمایی از برند ژئوفود ژئوپارک جهانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63408
ساعت 10:03 سه شنبه 12 بهمن 1400
برند ژئوفود ژئوپارک جهانی قشم در در نخستین همایش ایران و گردشگری خوراک در سده نو در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی شد.

روابط فرینا، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اعلام این خبر عنوان داشت: هدف اصلی برندسازی در این حوزه، معرفی محصولات و مواد غذایی مرتبط با زمین در ژئوپارک ها به مردم است.
علی‌رضا امری کاظمی، ادامه داد: سازمان جهانی یونسکو در طرحی به نام IGCP با هدف ایجاد ارتباط عمیق تر بین مردم و ارزش های زمین شناسی اقدام به توسعه ژئوفودها کرد و ژئوپارک جهانی قشم نیز سال گذشته به این طرح پیوست.
به گفته امری کاظمی، معرفی محصولات محلی، توسعه پایدار اقتصاد جامعه محلی و معرفی میراث طبیعی ژئوپارک جهانی قشم از اهداف اصلی این طرح در جزیره می باشد که در دو بخش محصولات ژئوفود و رستوران ها به فعالیت می پردازد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم تاکید کرد: گردشگری تنها صنعتی است که درآمد را به همه نقاط کشور منتقل می‌کند که اصلی ترین محور آن گردشگری خوراک است.
لازم به ذکر است در حاشیه نخستین همایش ایران و گردشگری خوراک در سده نو، علیرضا امیری کاظمی به عنوان عضو هیات رییسه مرکز متخصصین گردشگری خوراک ایران منصوب شد.
گفتنی است، منطقه آزاد قشم در سالن 35 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور داشته و به معرفی توانمندی های گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های ژئوپارکی خود به بازدیدکنندگان پرداخته است.
این نمایشگاه تا 12 بهمن ماه برپا خواهد بود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو