منتخبین جشنواره سرود و تک خوانی قاصدک اروند به مسابقه ملی و بین المللی می روند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63363
ساعت 08:31 شنبه 9 بهمن 1400
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از راه یابی منتخبین جشنواره سرود و تک خوانی قاصدک اروند به مسابقه ملی و بین المللی، خبر داد.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان در آئین برگزاری جشنواره سرود و تک خوانی قاصدک اروند، اظهار داشت: این جشنواره به دبیری سیدمحمد معمر و داوری افشین کردستانی، محمد رضا سلطانی منش و منتصر درویشی در بخش های همخوانی، تک خوانی، آهنگ سازی و شعر با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه پاسداران حضرت ولیعصر استان خوزستان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اجرا شد.

طمیمیان با اشاره به اینکه صبح امروز 16 گروه از استان خوزستان در محل سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند به رقابت پرداختند، خاطرنشان کرد: پس از داوری امروز سه گروه از آقایان و یک گروه بانوان انتخاب و به جشنواره ملی و بین المللی کشور به عنوان نماینده استان خوزستان، معرفی می شوند.

وی در خصوص آثار راه یافته به این جشنواره، توضیح داد: با ارزیابی و پالایش90 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، در مرحله اول داوری، ابتدا 30 گروه و در مرحله دوم نهایتا 18 گروه برتر معرفی شدند که از این تعداد 2 گروه بنا به دلایل شخصی از شرکت در جشنواره، انصراف دادند.

دبیر جشنواره سرود قاصدک اروند نیز در ادامه بیان کرد: تا آخر بهمن ماه سال جاری آثار گروه های معرفی شده جهت شرکت در جشنواره ملی و بین المللی به مرکز اعلام خواهند شد.

سید محمد معمر با ابراز خرسندی از بالا بودن سطح کیفی اجراهای زنده، تصریح کرد: در فروردین ماه سال آینده گروه ها مجدداً داوری خواهند شد و پیش بینی می شود تا اواخر فروردین در تهران با دیگر گروه های کشوری به رقابت بپردازند.

دبیر جشنواره سرود قاصدک اروند با اشاره به شاخص‌های مهم انتخاب گروه های سرود، افزود: مهم ترین شاخص برای گروه های سرود کیفیت صدای تک خوان، هماهنگی تک خوان، آهنگ و هماهنگی بین گروه است.

گروه های شرکت کننده بخش برادران در این جشنواره عبارت بودند؛ از: گروه نوای عشق، پسران بهشت، ایستاده تا ظهور، سردار هور، خدام زهرا، حریم ولایت، خاتم الانبیاء، رهروان ولایت، محجته زهرا، ابن رضا، شهید ابراهیم هادی، میثاق با شهدا، مصباح هدا و در بخش خواهران 3 گروه همسرایان، خورشید نهان و حسنا.

 

شناسه خبری: 63363

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو