اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62843
ساعت 13:24 يکشنبه 30 آبان 1400
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری این منطقه در سال جاری گفت : اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد ضمن تبریک این روز به فعالین اقتصادی، افزود : ارزش صادرات کالاهای تولیدی منطقه در 7 ماهه نخست سال جاری 101 میلیون و 238 هزار دلار با نرخ رشد 90 درصدی بوده است.

وی صادرات و ترانزیت از مرز شلمچه را در همین بازده زمانی بیش از 25 میلیون دلار اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این کالاها عمدتا تخم مرغ، کود پتانسیم و پیاز بوده است.

سالم پور با اشاره به راه اندازی حمل و نقل هوایی بار (کارگو) از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی در ماه های اخیر تصریح کرد: پروازها 3 روز در هفته به کویت با ظرفیت بیش از 5 تن در حال انجام است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اروند تنها منطقه ای است که از مزیت حمل نقل ترکیبی برخوردار است که این امر و اتصال این منطقه به کشورهای همسایه از همه راه های مواصلاتی می تواند اروند را به هاب صادراتی در آینده نزدیک تبدیل کند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو