مسوول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شب‌های فرهنگی روستاهای قشم می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62839
ساعت 13:20 يکشنبه 30 آبان 1400
مسوول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شب‌های فرهنگی روستاهای قشم که هر روستا در یک شب به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از ایرنا حمیدرضا ناطقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از شب فرهنگی روستای جی‌جیان در قشم افزود: در قشم مدت‌هاست که شب‌های فرهنگی برگزار می‌شود و مردم هر روستا صنایع دستی، غذاهای بومی و نیز موسیقی و آداب و رسوم خود را برای مردم و گردشگران به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: در واقع قشم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگ و هنر به صورت خودجوش و آتش به اختیار برنامه ریزی و عمل کرده که این امر قابل تقدیر است.

مسوول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده، هفته‌های فرهنگ و هنر روستاها و عشایر کشور در 15 استان برگزار می‌شود.

حمیدرضا ناطقی افزود: 500 میلیون ریال اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفت تا با فراهم آوردن تمهیدات لازم، نمایشگاهی از دستاوردهای روستاییان و عشایر سراسر کشور در این 15 استان دایر شود.

وی یادآور شد: سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای توجه بیشتر به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که در این راستا برنامه‌های مختلفی برای مناطق کمتر توسعه یافته تدوین شده است.

شب‌های فرهنگی قشم با 2 رویکرد شناخت میراث فرهنگی ملموس و ناملموس روستاهای مختلف و نیز آمادگی روستاییان برای پذیرایی از گردشگران در دوران پسا کرونا برگزار می‌شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو