مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد؛

افزایش 68درصدی معرفی شدگان به کار در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62765
ساعت 10:23 چهارشنبه 19 آبان 1400
مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 68درصدی معرفی شدگان به کار و کاهش نیم درصدی نرخ رشد بیکاری در این منطقه ازابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، سلیمان رنجبری این میزان درصد افزایش را ناشی از افزایش تعداد این افراد از 172 نفر در طول این مدت درسال 99 به 254 نفر در مدت مشابه سال 1400 دانست و گفت: نرخ بیکاری هم در طول این دو بازه زمانی از 5 درصد با نیم درصد کاهش به 4.5 درصد رسیده است.
رنجبری، همچنین به افزایش 60درصدی تمدید و ساماندهی پروانه اشتغال اتباع خارجی در قشم در این بازه زمانی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون دراین منطقه یک هزار 444 فقره از این پروانه ها تمدید شد که نسبت به 860 فقره پروانه تمدید شده در مدت مشابه سال گذشته 60درصد رشد را نشان می دهد.
وی، به افزایش تعداد بیمه اولی ها در قشم هم اشاره کرد و افزود: این تعداد از 773 بیمه شده در مدت مذکور سال گذشته با 8.8 درصد رشد به 882 بیمه شده در مدت مشابه امسال رسیده است.
مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به کاهش 11درصدی رشد پرداخت بیمه بیکاری از 180 فقره در مدت مذکور 1399 به 164 فقره در مدت مشابه سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در این دو بازه زمانی تعداد شکایات ثبت شده کارگری از 225 مورد در بازه زمانی پارسال به 165 مورد  در مدت مشابه سال جاری رسیده که نشان از کاهش 13.7 درصدی است.  
رنجبری با اشاره به اینکه تعداد حوادث ناشی از کار به علت رعایت اصول و نکات ایمنی هم از سوی کارفرمایان و هم از سوی کارگران عزیز در قشم بسیار کم است، کل این نوع حوادث را در این مدت در سال گذشته 19مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد درمدت مشابه امسال با یک مورد افزایش به 20 مورد رسیده است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو